Wat is de beste tank over het geheel genomen

Gestart door Mourning, 26/04/2003 | 17:57 uur

Wat is de beste tank over het geheel genomen?

M1A2 EP Abrams (VS)
9 (13.8%)
Leopard 2A6EX (Duitsland)
45 (69.2%)
Leclerc (Frankrijk)
0 (0%)
Ariete 2 (Italie)
0 (0%)
Challenger (VK)
3 (4.6%)
Merkava IV (Israel)
7 (10.8%)
T-90 (Japan)
0 (0%)
T-95 (Rusland)
1 (1.5%)

Totaal aantal stemmen: 0

oud_zijde

oorlog hoort uberhaupt niet thuis in bewoond gebied

wil niet zeggen dat het er niet plaatsvind
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

b11 bandit

Ik heb vol vermaak dit gebeuren zitten volgen en vindt het geweldig dat mensen vol overgave mensen proberen te overtuigen terwijl terwijl ze nooit in de kuip hebben gekeken om te zien waar ze die f***ing airco kwijt moeten en verder tks horen op de open vlakte volgas en vurend voorwaats en ze horen niet te klooien in een bebouwd gebied. En de leo RULEZZZZ. 8)
Varkens zijn beter

Piedt

Jeffrey, waarom zou het ons niet worden uitgelegd hoe de motor eruit ziet/werkt, waar elk onderdeel voor is ?

Als wij niks over de motor zouden weten, had beter de Herstel tanker kunnen worden.

Aangezien we bij elke keer onderhoud, het achterdek eraf halen om de motor de inspecteren, luchtfilters te reiningen. Dus we zien redelijk vaak de motor zelf. De motor in onze a6's is nogsteeds even groot als in de a5/a4, alleen de afstelling van bepaalde dingen zoals injectie van de brandstof enz enz zijn veranderd, de motor is als het waren getuned, daar hebben we die extra 150 paardjes uitgehaald.

Een airco in het motorcompartiment zou niet eens handig zijn, aangezien dat ding lucht moet koelen, en omdat de motor rond de 100/110 graden is, kan dat beter in de toren dan in het onderstel, in de toren is het veel sneller bij de bemanning. En daar is die toch voor ?
Ik heb zelfs foto's van de Leopard 2a6ex waar de airco achter in de koepelbak zit. (ik zal je die anders even mailen als ik thuis ben)

En jeffrey ik wil je helemaal niet naar beneden halen, ik wil alleen dat er correcte info op het forum komt. Kan iedereen er teminste wat van leren en komen er niet van die verhalen in de wereld.

HERTOG jan

Citaat van: Jeffrey op 18/08/2003 | 17:31 uur
Piedt!ik wil jou niet eens ontmoeten.
Met dit verhaal hierboven probeer je me gewoon een beetje onderuit te halen,om me te intimideren,maar waarom reageer je steeds op dit topic,ga met je tankje spelen ofso >:(

En heb ik gezegd dat de mensen die in zo'n ding werken er niks van af weten,dit is gewoon een onzinnig verhaal wat jij hierboven eruit gooit,ik geloof nooit dat ze helemaal gaan uitleggen hoeveel ruimte er in zo'n motor zit enzo,dat gaat jullie niks aan!!

En KPL Daniel YPma weet er misschien wel veel van,maar hij wist niet dat er in de A6 ruimte is vrijgemaakt voor een airco-pakket,dus doe niet net of de mensen die op zo'n ding werken alles beter weten danik ja!!!!!
beste jeffrey.

bestuurders krijgen regelmatig les in de motor van de leopard.we zijn onlangs nog in soest in de td school geweeest om de mototr van de leo uit elkaar te bekijken en ze hebben ons laten zien hoe alles apart werkt.dus.................................en jij met je airco oin de motor slaat nergens op want die zit in de electronica compartiment/kleine koepel bak en volgens mij kun jij deze niet eens aanwijzen.ook kunnen wij alles terug vinden in onze technise handleidingen (+/- 1500 blz) over onderstel en een apart over toren en daar staat meer in dan in de kijk of wat ze je wijs maken op discovery.het zou volwassen van je zijn aangezien je graag tanker wilt worden misschien eens wat van onze info op te steken ipv denken het beter te weten en ons de les te lezen,want je komt behoorlijk iritant over en al zouy je ooit tanker worden hou je het met zulk gedrag niet lang volhouden,bij geen een eenheid trouwens.wij leggen een marinier ook geen amphibishe landing uit want dat hebben we niet geleerd en zullen we ook nopoit krijgen ik hoop dat het nu tot je doordringt en doe er eens wat mee................... >:(
but the bard song will remain!!!!!!!

Mourning

FLAME! FLAME! FLAME! FLAME!!!!!  ;D ;D ;D

Regards,

Mourning 8)

"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Jeffrey

#101
Piedt!ik wil jou niet eens ontmoeten.
Met dit verhaal hierboven probeer je me gewoon een beetje onderuit te halen,om me te intimideren,maar waarom reageer je steeds op dit topic,ga met je tankje spelen ofso >:(

En heb ik gezegd dat de mensen die in zo'n ding werken er niks van af weten,dit is gewoon een onzinnig verhaal wat jij hierboven eruit gooit,ik geloof nooit dat ze helemaal gaan uitleggen hoeveel ruimte er in zo'n motor zit enzo,dat gaat jullie niks aan!!

En KPL Daniel YPma weet er misschien wel veel van,maar hij wist niet dat er in de A6 ruimte is vrijgemaakt voor een airco-pakket,dus doe niet net of de mensen die op zo'n ding werken alles beter weten danik ja!!!!!

Piedt

Even offtopic

Komt er nog iets van een meeting ofzo ? :) We kunnen er hier niet opwachten om bepaalde personen even in het echt te ontmoeten  :P :D

Piedt

Citaat van: Jeffrey op 18/08/2003 | 14:36 uur
Citaat van: stebuurderbravo33 op 18/08/2003 | 13:49 uur
Citaat van: Jeffrey op 18/08/2003 | 13:17 uur
Dat is d Leopard2A6 niet de nieuwste Leopard2A6EX.

Pffff weet nou niemand dat er ook al een leopard2a6ex bestaat,ik lijk bijna de enigste ::)

IK kan nog wel effen een foto plaatsen als het nodig is ::)


Beste jeffry.
aangezien hier tankers en misschien ook oud tankers zitten,kun je beter 2 keer na denken om dit soort berichten te plaatsen.dit voorkomt irritaties. Als je een bakker gaat vertellen wat een grof volkoren bruin brood is staat het net zo stom namelijk. ;)


??????????kunt u mij misschien even uitleggen wat u bedoelt ???

Beste Jeffrey,

Wat StebuurderBravo33 (Jan) bedoelt is, dat JIJ helemaal geen ene zak ervan afweet, aangezien tankers een opleiding van 3 maanden krijgen per onderdeel van de tank (toren/onderstel) en dat mensen zoals ik/Stebuurder33/Kpl Daniel Ypma  toren EN onderstel zijn opgeleid en zo goed als alles erover weten.( Per lichting zakken er meedere mensen, dus dit wil niet zeggen dat het een eitje is die opleiding!) Dus dat een burgertje die af en toe een plaatje opzoekt,discovery kijkt,die zegt dat hij meer weet als mensen die DAGELIJKS in en om een leopard werken. Dat bedoelt hij, Als je nou nog met goede argumenten zou komen....

Trouwens de Duitsers krijgen de Leopard2a6DE niet de EX, zet dat nou eens uit je hoofd. Lees maar een eerder bericht van mij waar het hele verschil in staat uitgelegd. Aangezien de Duitsers nog bezig zijn met het opwaarderen van het grootste gedeelte van hun a4's naar a5 duurt het nog een mooie tijd voordat alles is om gebouwd naar a6.

oud_zijde

Citaat van: Jeffrey op 18/08/2003 | 13:17 uur
Dat is d Leopard2A6 niet de nieuwste Leopard2A6EX.

Pffff weet nou niemand dat er ook al een leopard2a6ex bestaat,ik lijk bijna de enigste ::)

IK kan nog wel effen een foto plaatsen als het nodig is ::)
doe ff lekker niet zo bijdehand, ik weet dat er een ex versie bestaat maar voor zover ik weet was dit de versie die Nederland ook kreeg

althans Nederland krijgt een aangepaste versie, de 2A6NL

maar ik snap geen tanks dus als dat niet zo is zal je wel gelijk hebben maar doe ff niet alsof je de waarheid in pacht hebt aub kneus
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

Citaat van: stebuurderbravo33 op 18/08/2003 | 13:49 uur
Citaat van: Jeffrey op 18/08/2003 | 13:17 uur
Dat is d Leopard2A6 niet de nieuwste Leopard2A6EX.

Pffff weet nou niemand dat er ook al een leopard2a6ex bestaat,ik lijk bijna de enigste ::)

IK kan nog wel effen een foto plaatsen als het nodig is ::)


Beste jeffry.
aangezien hier tankers en misschien ook oud tankers zitten,kun je beter 2 keer na denken om dit soort berichten te plaatsen.dit voorkomt irritaties. Als je een bakker gaat vertellen wat een grof volkoren bruin brood is staat het net zo stom namelijk. ;)


??????????kunt u mij misschien even uitleggen wat u bedoelt ???

HERTOG jan

#96
Citaat van: Piedt op 17/08/2003 | 17:26 uur
Jah, geachte collega.

schutters de trots van de kl ::)
dat laat je blijken geachte collega en tevens goedentijdenslechtetijdenkijkenom8uurenhertogjanofheinekenofsomszelefsgrolshdrinkenblindguardianbezoekende bud!!!
(en lengte genoot en buurman) ;D
but the bard song will remain!!!!!!!

HERTOG jan

Citaat van: Jeffrey op 18/08/2003 | 13:17 uur
Dat is d Leopard2A6 niet de nieuwste Leopard2A6EX.

Pffff weet nou niemand dat er ook al een leopard2a6ex bestaat,ik lijk bijna de enigste ::)

IK kan nog wel effen een foto plaatsen als het nodig is ::)


Beste jeffry.
aangezien hier tankers en misschien ook oud tankers zitten,kun je beter 2 keer na denken om dit soort berichten te plaatsen.dit voorkomt irritaties. Als je een bakker gaat vertellen wat een grof volkoren bruin brood is staat het net zo stom namelijk. ;)
but the bard song will remain!!!!!!!

Jeffrey

#94
Dat is d Leopard2A6 niet de nieuwste Leopard2A6EX.

Pffff weet nou niemand dat er ook al een leopard2a6ex bestaat,ik lijk bijna de enigste ::)

IK kan nog wel effen een foto plaatsen als het nodig is ::)

oud_zijde

lijkt me wel, Nederland heeft er toch ook al een handjevol in gebruik?
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

Citaat van: Piedt op 17/08/2003 | 15:44 uur
Citaat van: Jeffrey op 17/08/2003 | 13:08 uur
En voor de mensen die denken dat de leopard2a6 door het extra gewicht minder mobiel is geworden dan de A5 hebben het mis,want de leopard2a6 heeft een iets krachtigere motor gekregen


Hij heeft er inderdaad 150 pk bij, maar we hebben nog steeds het onderstel uit 1983 t/m 1985 ! Bepaalde onderdelen (Torsi-staven, Loopwielnaven) zijn veranderd/vernieuwd. Als je in een leopard rijdt hoor je vaak het onderstel piepen, dat is als het waren het 'zuchten' onder de druk van de zware toren.

Bij de Leopard 2a6ex hoor je dit geluid absoluut niet ! omdat alles gloedje nieuw is.

Ze hadden beter de A5 een nieuw onderstel kunnen geven ipv de A5 om te bouwen naar de a6, vind ik dan.

Weet iemand of de leopard2a6EX al in gebruik is in Duitsland?