Bush 'open voor suggesties' over Irak

Gestart door Ros, 09/11/2006 | 21:14 uur

Ros

Ik kan het natuurlijk niet hard maken maar heb wel de indruk dat er al behoorlijk wat druk van de militaire en politieke top was om het roer om te gooien. De overwinning van de democraten biedt enige mate van herstel van gezichtsverlies en komt dus goed uit.

KapiteinRob

Citaat van: unclero op 17/11/2006 | 12:51 uur
De amerikanen hebben zich bovenop de job gestort (of het een goed idee was staat even niet centraal), maar nu de taart niet te eten blijkt te zijn gaat men zich distantieren van de koks.

Enigszins generaliserend; de op handen zijnde koerswijziging is ingezet door de verkiezingsnederlaag van de republikeinen. Ik betwijfel of bij een overwinning voor de partij van Bush de huidige bewegingen in standpunten plaats had gevonden.

ronjhe

Ja dat heb ik ook altijd gehad. Dat de Amerikanen en Britten zelf dit varkentje moesten wassen omdat ze het tegen de wil van de rest van de wereld waren aangegaan. Ik was in dat kader fel tegenstander van de uitbreiding van het aantal deelnemende landen en dat ben ik nog steeds. Alle argumenten dat men bondgenoten niet te hulp komt of in de steek laat of dat de Amerikanen altijd de hete kolen uit het vuur moeten halen zijn aan mij dan ook niet besteed. Want dat is de omgekeerde wereld. Door schade en schande wijs worden inderdaad.

Ap

U hult zich mooi in allerlei beeldspraken/gezegdes.

Moeten ze maar door blijven klooien om Irak veiliger te maken, hoe uitzichtloos de situatie ook is?

Door schade en schande wijs geworden.
Luctor et Emergo

unclero

Citaat van: Ap op 17/11/2006 | 11:24 uur
Waarom lijkt "terugtrekken" je geen goed idee?

Om maar weer dat Amerikaanse gezegde erbij te pakken. Als ik iets breek in een winkel dan ga ik er vanuit dat ik het moet kopen.
Zo ook mijn standpunt in deze discussie. De amerikanen hebben zich bovenop de job gestort (of het een goed idee was staat even niet centraal), maar nu de taart niet te eten blijkt te zijn gaat men zich distantieren van de koks.

Bossie

Ik ben het wel eens met Kapitein Rob eigenlijk, maar Amerika kan zich een 2e Vietnam niet veroorloven. Waarschijnlijk zullen er namelijk meer doden vallen dan ooit tevoren in Irak.

Je zult op de 1 of andere manier toch irakezen moeten opleiden, en de corruptiegevoeligheid moeten terugdringen, anders kun je alle slachtoffers/benadeelden uit de tijd van saddam hoessein alvast uit het bevolkingsregister schrijven..

Ap

Citaat van: unclero op 17/11/2006 | 10:52 uur
Terugtrekken lijkt me niet zo'n goed idee... Blijven lijkt me ondanks alle tegenslagen beter, en om het maar met de Amerikanen te spreken: you break, you buy.

Waarom lijkt "terugtrekken" je geen goed idee?
Luctor et Emergo

unclero

Terugtrekken lijkt me niet zo'n goed idee... Blijven lijkt me ondanks alle tegenslagen beter, en om het maar met de Amerikanen te spreken: you break, you buy.

KapiteinRob

Citaat van: Ap op 17/11/2006 | 09:23 uur
En daar kinderlijk zeggen? Zie nou wel, we hadden toch gelijk?

Inderdaad... ;)

Ap

#4
En dan kinderlijk zeggen? Zie nou wel, we hadden toch gelijk?

Ik zeg: train/recruteer tot de Iraakse strijdkrachten alles zelf aan kunnen. Laat voldoende(coalitie)instructeurs en waarnemers achter om indien nodig bij te springen.
De rest van de coalitiestrijdkrachten; inpakken en wegwezen.
En trek lering uit deze missie..
Luctor et Emergo

KapiteinRob

Gewoon verdwijnen is wat mij betreft het enige wat nog rest. Niet omdat ik tegen de inval was, maar omdat zo langzamerhand de hele wereld, inclusief de Irakezen zelf, loopt te piepen dat de VS daar weg moeten. Nou, ga dan en kijkt wat er gebeurt.... ;)

ronjhe

#2
En hoe zit dat op het forum hier. Welke alternatieven ziet men hier?

Ros

Bush 'open voor suggesties' over Irak


WASHINGTON - De Amerikaanse president George Bush heeft donderdag gezegd dat hij openstaat voor alle suggesties over het Amerikaanse Irak-beleid. Bush deed zijn uitspraak twee dagen nadat zijn Republikeinse partij bij de verkiezingen voor het Congres werd afgestraft voor het Irak-beleid.

"Van welke partij we ook zijn, we hebben allemaal de verantwoordelijkheid om onze troepen ervan te verzekeren dat ze de middelen en de steun hebben die ze nodig hebben om te zegevieren", zei de president. 

Bush ontmoet later donderdag de leiders van de Democratische partij, die dinsdag in het Huis van Afgevaardigden een absolute meerderheid wonnen en ook in de Senaat waarschijnlijk de macht krijgen.

www.nu.nl

Ook Bush begint nu schoorvoetend de weg vrij te maken voor de uiteindelijke terugtrekking van de VS militairen.