WAO een probleem voor de keuring

Gestart door Casper, 10/03/2005 | 12:53 uur

Tommy

Het leven is hard, koop daarom een helm!

Casper

hahahaha nee dat moet ik niet hebben. Dan heb je pas echt een probleem denk ik. Ik ben net bij de banenwinkel geweest en heb daar even staan praten met die kerel. Die kon mij zwart op wit laten zien dat je niet "medicijnafhankelijk" mag zijn. Dus als je al een pilletje tegen de hoofdpijn moet slikken dan verwijzen ze je niet eens door naar de keuring omdat het dan toch geen zin heeft. Ik moet dus zo snel mogenlijk van de pillen af  ;D

Verder is WAO ook een probleem. Daar moet ik ook vanaf. Hij adviseerde mij om gewoon een lullig baantje als bv schoonmaker te zoeken en dan solliciteren. Dan kan je zeggen dat je vorige werk schoonmaak was en niet WAO.  ;D

Wat je al niet moet doen om in dienst te komen. Vroeger moest je en nu mag je haast niet meer hahahaha.

mvg Casper

Nijnster

En als je het niet verteld en ze komen erachter, heb je meineed gepleegd.....dussssssssssssssssssssss

Casper

In ieder geavl bedankt voor de antwoorden. Ik word er gelijk zwaar depressief van  :D :D :D

En als ik het nou gewoon niet vertel?  ;D

Dan zouden ze me wel moeten aannemen.

mvg Casper

Tommy

Citaat van: Casper op 10/03/2005 | 13:26 uur
Enkel kan ik mij haast niet voorstellen dat je geen medicatie zou mogen gebruiken. Half nederland gebruikt anti-depressieva, hoge bloedrukmedicatie of die pilletjes voor drukke mensen.

Je hoef me niet geloven natuurlijk  ;)
Het leven is hard, koop daarom een helm!

Nijnster

Misschien willen ze wel een uitzondering maken als ik ze bv contact op laat nemen met een oud behandelaar ofzo   Di doet dan wel een geod woordje.

Of denk je dat ze daar schijt ana hebben en word het dan te ingewikkeld voor ze?


Hmm je vraagt mijn eerlijke mening merk ik  ;)

Denk niet dat ze die moeite doen, want voor jou zijn er 10 anderen die niet 'ziek' zijn.
Maar je kan het altijd proberen. Kan voor je broer misschien goed zijn geweest, maar dat hoeft voor jouw niet zo te zijn. Besef wel dat Defensie een werkgever is die veel van je eist...en vooral met veel stress is er kans op terugval...


Casper

Citaat van: Nijnster op 10/03/2005 | 13:20 uur
Hou er wel rekening mee dat je met de psychologische keuring vragen krijgt. Psychose is niet niks (werk zelf in de psychiatrie) en kans op terug val is groot. En ze zitten er niet op te wachten als je tijdens een missie of oefening een psychose krijgt!!
Proberen kan altijd, maar houd wel sterk rekening met een afwijzing!!
En ga vooral voor jezelf na of je dit werkelijk aan kan, want er wordt veel van je gevraagd!

Suc6!

Bedankt voor je reactie. Ik snap dat ze daar niet op wachten. Ik dien idd rekening te houden met een terugval. Alhoewel ik er niet vanuit ga. Ik denk dat het juist goed zal zijn (het heeft mijn broer ook juist veel goed gedaan om in dienst te gaan)

Misschien willen ze wel een uitzondering maken als ik ze bv contact op laat nemen met een oud behandelaar ofzo  :P Di doet dan wel een geod woordje.

Of denk je dat ze daar schijt ana hebben en word het dan te ingewikkeld voor ze?

mvg CAsper

Casper

Hallo,

Alvast bedankt voor de reacties  :D

Enkel kan ik mij haast niet voorstellen dat je geen medicatie zou mogen gebruiken. Half nederland gebruikt anti-depressieva, hoge bloedrukmedicatie of die pilletjes voor drukke mensen.

Maar jullie kunnen gelijk hebben.

Is het dan niet zo dat ze bij de keuring ieder geval apart bekijken?

Wel jammer. Want langdurig werkloze jongeren (dropouts) nemen ze wel aan via het CWI.

Is er nog iemand anders die misschien iets weet hiervan? Of weten jullie nog ene plek waar ik info kan inwinnen?

Alvast bedankt

mvg Casper


Nijnster

Hou er wel rekening mee dat je met de psychologische keuring vragen krijgt. Psychose is niet niks (werk zelf in de psychiatrie) en kans op terug val is groot. En ze zitten er niet op te wachten als je tijdens een missie of oefening een psychose krijgt!!
Proberen kan altijd, maar houd wel sterk rekening met een afwijzing!!
En ga vooral voor jezelf na of je dit werkelijk aan kan, want er wordt veel van je gevraagd!

Suc6!

Tommy

Als het goed is mag je in dienst als je niet afhankelijk ben van pillen enz. ik kan het fout hebben hoor.
Het leven is hard, koop daarom een helm!

Cesar

Obsessed is a word used by the lazy to describe the dedicated

Casper

Hey,

Ik ben dus Casper en ben 21. Ik ga volgende week solliciteren voor een baan binnen de Landmacht (genie). Ik zit op dit moment in de WAO. Ik heb namenlijk een psygose gehad. Ik word nog behandeld met medicatie die ik de rest van mijn leven moet slikken. Net zoiets als bv hoge bloeddruk en suikerziekte.  ;)

Is dit een groot bezwaar? Nemen ze jongeren aan die rechtstreeks vanuit de WAO komen. Ik ben absoluut niet bang voor de fysieke testen.  ;D Daar zal ik hoog op scoren.  8) Ook de mentale testen zijn geen probleem. Alleen dat stukje WAO zit ik mee.  >:(

ALvast bedankt voor het antwoord,

mvg Casper