MiG-21 bij het MLM

Gestart door Marvin, 07/01/2004 | 18:39 uur

DJdeRidder

Citaat van: Beton op 07/01/2004 | 20:24 uur
Waar ik me nu afvraag of we het over de zelfde Mig hebben. ???
Het is natuurlijk goed mogelijk dat ze er 2 hebben, 1 in storage en 1 voor de buiten collectie.

Ik heb mijn info gevonden bij een foto op internet van de MiG-21 die bij het MLM buiten staat... Kan natuurlijk zijn dat die info niet klopt hoor.
----------
An airshow a day, keeps the doctor away!

Marvin

ok .... tot zover bedankt voor de antwoorden - als ik nog iets van het museum terug hoor, laat ik het hier wel even weten...  ;D

groeten
confused...? so am i....

Billy Rosewood

Waar ik me nu afvraag of we het over de zelfde Mig hebben. ???
Het is natuurlijk goed mogelijk dat ze er 2 hebben, 1 in storage en 1 voor de buiten collectie.


DJdeRidder

Citaat van: Beton op 07/01/2004 | 20:19 uur
Deze Mig 21PFM is afkomstig uit de voormalige Sovjetunie.
Zijn constructie nummer is 940MS13.
Wat ik in de wandelgangen heb gehoord is dat ze ooit een F-104 Starfighter hebben geruild voor deze Mig.
Meer info over deze kist weet ik niet.

Je was me iets voor....
----------
An airshow a day, keeps the doctor away!

DJdeRidder

Ik kan je alleen vertellen dat het een
MiG-21SPS/K Fishbed-Fis met serial LSK 473 en constructie nummer 94A7006. Hiermee moet de waarheid te achterhalen zijn. Hij ziet er in het museum vrij Russisch uit (rode ster) maar hoeft natuurlijk niet per se uit Rusland afkomstig te zijn. Soms verven ze die krengen ook wel eens...
----------
An airshow a day, keeps the doctor away!

Billy Rosewood

Deze Mig 21PFM is afkomstig uit de voormalige Sovjetunie.
Zijn constructie nummer is 940MS13.
Wat ik in de wandelgangen heb gehoord is dat ze ooit een F-104 Starfighter hebben geruild voor deze Mig.
Meer info over deze kist weet ik niet.

Marvin

Ik kreeg vandaag van iemand de vraag of ik wist, waar de bij het MLM tentoongestelde MiG-21  oorspronkelijk vandaan komt. Omdat ik geen idee heb, hoe dit vliegtuig in Nederland terecht is gekomen, heb ik de vraag naar het MLM doorgespeeld. Maar intussen bedacht ik dat er op dit forum misschien wel iemand is die de geschiedenis van deze kist kent.....  ???  8)

groeten,

marvin  
confused...? so am i....