Combat Life Saver

Gestart door Shorty, 03/11/2003 | 21:40 uur

-Peter-

Ik heb van een LMB-er vernomen dat de cursus niet gerelateerd is aan bepaald dienstvakken. Deze cursus wordt verspreid over het personeel gegeven, zodat er een totale dekking ontstaat...
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

jelle

wat ik heb gehoord is dat ze niet alleen bij de zwaardere jongens zitten maarja ik kan het fout hebben hoor

-Peter-

#15
Ik zal vanavond wel eens navragen hoe dat zit... Een maat van mij die zit momenteel in de cursus, en hij zit zelf bij het 13e LMB.  ;D
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

zzzzzmura

Was bij mijn eenheid ook al sprake van in 2000 weet helaas niet hoe dat verder gelopen is :-\
Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

Piedt

Citaat van: ex KCT op 09/12/2003 | 09:10 uur
de cursus "Combat Live Saver" wordt tot nu toe alleen binnen de KL aan bepaalde leden van het KCT gegeven.

Negatief, bij de Infanterie & Cavalerie heb je ook CLS'ers..... wij hebben er 3 in het peleton...

ex KCT

de cursus "Combat Live Saver" wordt tot nu toe alleen binnen de KL aan bepaalde leden van het KCT gegeven.

Kpl Ypma 42Tkbat

Citaat van: calimero op 04/11/2003 | 16:29 uur
volges mijn hebben alleen zwaar getrainde eenheden zoals 't KCT en de LMB CLS'ers. Dus ik denk dat je eerst bij zo'n eenheid moet zien te komen om die training te kunnen volgen. :-\

Yep, alleen zwaar getrainde eenheden zoals tankers...





(nou moet ik erg goed mn best doen om niet te lachen  :P)

zzzzzmura

Naar mijn weten werden er bij mij op de eenheid van elk peleton enkele mensen afgevaardigd om de cls te doen. De hospikken bij ons hadden in ieder geval cls gevolgd. Dat was in ieder geval net voor mijn afzwaaien in 2000,ik weet niet hoe zich dat verder ontwikkeld heeft. ???
Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

Gert

De persoon bedoel ik dan.
En die is geen KCT-er lumb of marn geweest

sanders

Bedoel je de cursus of een persoon?

Want wanneer het een persoon is dan kan het best dat hij bij de LMB, Mariniers of KCT heeft gediend.

Gert

Citaat van: calimero op 04/11/2003 | 16:29 uur
volges mijn hebben alleen zwaar getrainde eenheden zoals 't KCT en de LMB CLS'ers. Dus ik denk dat je eerst bij zo'n eenheid moet zien te komen om die training te kunnen volgen. :-\

Wij hebben ook een CLSer binnen de compagnie,dus het is niet alleen KCT en lumb

Shorty

Ben een KLUmando ;)

Zonder gekheid, ze zijn er niet bij de klu maar we zijn overgeleverd aan de NUKKEN en grillen van een paar mgdsters en dit is ook niet alles. zeker niet als ze flauw vallen bij het zien van bloed(geen grap).
Ik wil het voor al voor mij zelf en mijn collega's. het is toch groot zo'n vliegveld en op oefening zijn ze zeker ver te zoeken.
de groenten, Shorty

Wapens zijn niet gevaarlijk, het is de gebruiker die ze gevaarlijk maakt!

calimero

volges mijn hebben alleen zwaar getrainde eenheden zoals 't KCT en de LMB CLS'ers. Dus ik denk dat je eerst bij zo'n eenheid moet zien te komen om die training te kunnen volgen. :-\
Impossible only takes some minutes longer.

Gert

Misschien dat je kan informeren bij otcmgd http://www.ocmgd.com

Shorty

Ik zal je het nog sterker vertellen, ze zijn er al want in Polen heb ik lessen gehad van een hospik en een combatlifesaver van luchtmobiel.
Ik wil deze cursus graag ook doen en ik wil wat meer weten zodat ik wat beter beslagen te ijs kom als ik een aanvraag doe bij mijn cdt.

de groenten, Shorty

Wapens zijn niet gevaarlijk, het is de gebruiker die ze gevaarlijk maakt!

Billy Rosewood

Ik ken het alleen van de US army, en is eigenlijk een heel uitgebreide ZHKH.
Buiten de normale ZHKH elementen leert de amerikaanse CLS ook om infusen te plaatsen en nog een paar handelingen die in de burger maatschappij alleen door artsen mogen worden uitgevoerd.

In de CLS tas zitten oa 2 zakken met infuusvloeistof en een automatische Epinephrine injectors

Maar begrijp ik uit je vraag dat de nederlandse defensieonderdelen ook de CLS gaan invoeren?

Shorty

Hallo luitjes,

Kan iemand mij meer vertellen over de Cursus Cambat Life Saver. Ik heb gesproken met een Hospik en zo'n Combat life saver en het lijkt mij best geinig om te doen ware het niet dat ik er wel wat meer vanaf wil weten.

Als iemand wat meer weet!!!!!
de groenten, Shorty

Wapens zijn niet gevaarlijk, het is de gebruiker die ze gevaarlijk maakt!