KLu Open Dagen 2004

Gestart door DJdeRidder, 02/09/2003 | 16:39 uur

D819

Citaat van: De modelbouwer op 04/09/2003 | 22:00 uur
Een B-1, B-2 of B-52 zijn zeker wel serieuze suggesties, ik vind dat de organisatie maar eens d'r best moet doen zulke publiekstrekkers naar Nederland te halen. Want ik heb juist het idee dat dat nou net niet gebeurt.

Ach , ik heb het afgelopen half jaar meer dan genoeg B52's gezien ;)
Je kon er bijna de klok op gelijk zetten, als ze van Bagdad af kwamen ;)
Locatie... Onder Tilburg ;)

Kleintje Pils

Een B-1, B-2 of B-52 zijn zeker wel serieuze suggesties, ik vind dat de organisatie maar eens d'r best moet doen zulke publiekstrekkers naar Nederland te halen. Want ik heb juist het idee dat dat nou net niet gebeurt.
Mzzls Remco

FlyingTiger

ja oke, ik ben het wel met je eens Maverick!
Maar over die F-104 zal waarschijnlijk nog wel haalbaar zijn, maar over die Tomcat, kijk ik weet niet of ze dat zo doen als wat je net zegt weetje je zal denk wel weeer gelijk hebben hoor, maar denk dat het nog wel zeuren zal zijn om een f-14 hier heen te krijgen, maarjah okej ik beschouw het ook wel als een serieuze suggestie vergeleken met die B-1 enzo  ;)
<FlyingTiger> SaNdEr <FlyingTiger>

Maverick

#29
wat serieuze suggesties zijn is niet zo moeilijk te onderscheiden toch!!
- Een F-104 is wel haalbaar, de italianen hebben er nog genoeg en ze schilderen ze ook nog mooi. En anders halen we toch een starfighter die niet meer kan vliegen.
- Verder is een Tomcat ook makkelijk te regelen, de yanks hebben er echt wel genoeg en ze kunnen er echt wel 1 een paar dagen missen.

Vleigtuigen die gewoon te nieuw zijn om te showen op zo'n relatief onbekende en kleine airshow als de Klu open dagen zijn onhaalbaar. Voorbeelden daarvan zijn de B-2, B-1 (is misschien wel mogelijk toch), SR-71, U-2, en de intelligence planes zijn ook onhaalbaar.

Maar als je zelf ook een beetje nadenkt, dan kom je zelf ook wel uit. Landen waarmee we niet echt een goede relatie hebben zullen ook niet komen met planes.

DjdeRidder, heel goed dat je dat e-adres hebt. Das mooi want dan hebben we wel een goeie kans. En het zou helemaal mooi zijn als je een goede relatie met em hebt, want dan is ie eerder geneigd om onze suggesties in acht te nemen

Dus jongens/meisjes, brand maaar los!! Wel serieuze voorstellen graag!!!
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

FlyingTiger

#28
Citaat van: DJdeRidder op 04/09/2003 | 18:52 uur
Serieuze en realistische suggesties doen. Su-25, Su-30, SR-71 etc etc vallen hier natuurlijk niet onder. Dus vanaf nu graag alleen suggesties die haalbaar zijn..

heey, wat vind je dan serieuze suggesties ???, kijk we kunnen wel met ze alle lopen roepen dat die amerikanen moeten komen, hier de b-1 en de b-2 die komen 'weet ik haast wel zeker' toch niet, misschien dat de F-15E's komen, maar je weet het toch niet van te voren.
Maar het is wel leuk en aardig dat we de der nu zo over lopen te denken, want je hoort genoeg dingen van ojaa dat zou nog best wel is op een vliegshow kennen hier.
Maar de F-104 en nog wat andere kisten noem ik ook niet echt serieus want die zie je haast ook niet meer dus de kans is veel kleiner dat ze hier nog komen.
Maarjah dan zullen jullie nu wel allemaal denken van dat de F-104 geen serieuze suggestie is, het zou nog best kunnen eigenlijk denk maar oke, ik zie het wel allemaal  ;) ;D  

Edit Airpower: quote code aangepast.
<FlyingTiger> SaNdEr <FlyingTiger>

Caspar

Ga met alles mee wat er gezegd wordt, maar weg met het civiele spul, dan ga ik wel een keer een dagje naar Schiphol ofzo.

Als oud bakkie zou ik de Blackbird wel een keertje een flame-out willen zien maken ;D

DJdeRidder

Citaat van: Maverick op 04/09/2003 | 18:48 uur
jullie slaan de plank een beetje mis, het gaat niet om het vliegtuig, het gaat om het idee. Het was meer een voorbeeld dat van de Eurofighter en rafale.
Wat ik dus bedoelde was dat we onze ideeen aanbieden aan de organisatoren van de open dagen!!!

Dat lijkt me een goed idee! Ik heb het email-adres van het het hoofd Air Display Open Dagen, dus dat moet geen probleem zijn.. Maar laten we dan wel even Serieuze en realistische suggesties doen. Su-25, Su-30, SR-71 etc etc vallen hier natuurlijk niet onder. Dus vanaf nu graag alleen suggesties die haalbaar zijn..
----------
An airshow a day, keeps the doctor away!

Maverick

jullie slaan de plank een beetje mis, het gaat niet om het vliegtuig, het gaat om het idee. Het was meer een voorbeeld dat van de Eurofighter en rafale.
Wat ik dus bedoelde was dat we onze ideeen aanbieden aan de organisatoren van de open dagen!!!
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

Airpower

#24
Citaat van: DJdeRidder op 04/09/2003 | 16:51 uur
(zeker na dit overtuigende betoog :o)

Ja dat deed het hem! :P  ;)
Maar ik ben het wel met je eens hoor. Over 40 jaar of minder hopen we de F-16 nog een keer te zien!
Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous
Milaviapress.com

DJdeRidder

Citaat van: Maverick op 04/09/2003 | 11:08 uur
de meeste mensen hiero willen dat er rafale's en Eurofighters komen, nou kunnen dan niet de beheerders van defensieforum.nl een soorrt van petitie aanbieden aan de organisatoren van de open dagen. Wie weet doen ze er dan nog wat mee!! Volgens mij heeft dat meer zin dan w8en of er iemand van defensie hier komt kijken.

Waarom zou je in godsnaam een Eurofighter of een Rafale willen zien? Is een leuk kistje okee, heeft ook een leuke demo, maar je ziet die krengen de komende 40 jaar nog!! Dan heb ik liever een F-104, Draken, Viggen etc op een show hooor... En ik denk velen met mij (zeker na dit overtuigende betoog :o)
----------
An airshow a day, keeps the doctor away!

DJdeRidder

Citaat van: Marvin op 04/09/2003 | 00:36 uurik vind de historische vlucht best leuk hoor, alleen omdat het geheel zo langzaam vliegt  duurt de hele display  gewoon te lang... ik heb liever een aantal fast-jet displays achter elkaar, met 1 minuut tussenruimte, kun je namelijk veel meer laten zien, de historische vlucht misschien als opening of als sluitstuk laten vliegen is een beter  idee vind ik.....  ;D

Dat vind ik wel een goed idee op zich. Heb ik al es aan zitten denken, gewoon vanaf 9 uur als het publiek aan het binnenstromen is die Historische Vlucht de lucht in brengen.. En dan rond half tien / kwart voor tien een Tornado laag boven de baan in een high-G turn gooien voor het echte werk!  ;D
----------
An airshow a day, keeps the doctor away!

Maverick

de meeste mensen hiero willen dat er rafale's en Eurofighters komen, nou kunnen dan niet de beheerders van defensieforum.nl een soorrt van petitie aanbieden aan de organisatoren van de open dagen. Wie weet doen ze er dan nog wat mee!! Volgens mij heeft dat meer zin dan w8en of er iemand van defensie hier komt kijken.
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

Marvin

ik vind de historische vlucht best leuk hoor, alleen omdat het geheel zo langzaam vliegt  duurt de hele display  gewoon te lang... ik heb liever een aantal fast-jet displays achter elkaar, met 1 minuut tussenruimte, kun je namelijk veel meer laten zien, de historische vlucht misschien als opening of als sluitstuk laten vliegen is een beter  idee vind ik.....  ;D

vroeger werden alle langzame nummers 's morgens voor 12 uur gevlogen en na 12 uur kwam het hevige geweld...   :P

mijn idee is dat een militaire vliegshow bol moet staan van jet-noise en vooral veel militaire vliegtuigen moet tonen.  8)

en by the way...de SR-71 vliegt al een tijdje niet meer, heb hem in 2000 in het Pima air museum in Arizona gezien..!

confused...? so am i....

FlyingTiger

Citaat van: [Kris] op 03/09/2003 | 21:36 uur
- en de SR-71 Blackbird

Die zal je vast niet zien, want deze vliegt volgens mij niet meer dus die ken je wel vergeten :(
Maar je bent niet de enigste die hem ook ene keertje wil zien ;) ;D
<FlyingTiger> SaNdEr <FlyingTiger>

FlyingTiger

hier nog een wat toepassingen van mijn,
ff over de F-15E's die op twenthe waren als ze nouw weer  komen hej en als ze een demo geven hoop ik niet dat ze 2 keer ff over vliegen want dan heb je der ook niks aan :-\ laat dan je kist staan, laat ik het dan maar zo zeggen  >:(, want zo zijn altijd die amerikanen hier op vliegshows!!!
En wat leuke rusische kisten zijn ook altijd wel leuk vooral het geluid  ;) ;D.
En laat de civiele kisten maar lekker thuis staan  :P 8)

Laten we hopen dat ik ook kan naar de open dagen 2004  ;D zit namelijk dan nog op school :(, nooit zit ik op school met open dagen en dit jaar wel, lekker geregeld hoor :P ;D ;)
<FlyingTiger> SaNdEr <FlyingTiger>