Rijksbegroting & Politieke toekomst, deel 5

Gestart door Poleme, 12/09/2012 | 14:54 uur

Harald

Citaat van: Kapitein Rob op 13/09/2012 | 07:40 uur
Deze strategie gaat zorgen voor een kabinet waarin VVD en PVDA gaan zitten. Ik hou mijn hart vast voor de ellende die defensie weer ten deel gaat vallen.

Precies, beide willen bezuinigen, de een meer als de ander ... maar kortom er wordt weer bezuinigd.

Had gisteren nog een discussie met iemand, omtrent stemwijzer en defensie.
De opmerking kwam van .., "bezuinigen op defensie, niet nodig, geen gevaar meer, daar kunnen we flink in de begroting snijden" ...  :dead:

Toen de discussie maar aangegaan, en als je dan verteld dat het budget van defensie 10% is van de zorgkosten ... dan wordt het stil en kijken ze je aan of ze water zien branden.....  :mad:

VVD en PvdA moeten samen, realistisch gezien is er geen andere samenstelling. Eventueel zou er nog 1 partij bij kunnen (D'66 of CDA) maar is inprincipe niet nodig voor een meerderheid.

Waar ik ook zeer benieuwd naar ben is hoe zowel PvdA als VVD een breekpunt gaan maken van de aanschaf van de JSF !!

Mijn gevoel zegt dat de afspraak wordt : wel JSF en wel bezuinigen op defensie, dus het mes snijdt dubbel, aan beide zijden.

KapiteinRob

Citaat van: A.J. op 13/09/2012 | 08:06 uur
Dan had ik net zo goed nu al 3 vra's kunnen schrijven.

Hou ze maar bij de hand, want ik geloof er niets van dat de VVD de rug recht gaat houden v.w.b. defensie.

DannyE

Ik denk dat we niet meer kunnen als hopen dat niemand nog meer gaat bezuinigen op Defensie, ik gun het ze gewoon niet - Zo veel oud collega's van mij die bij mij in de AMO zaten zijn of zelf gestopt omdat ze bang zijn voor de toekomst of dat ze eruit moeten. Het is gewoon triest dat deze mensen wegbezuinigd worden, Defensie moet er blijven zoals deze nu is, tenzei we willen samenwerken met de belgen of duitse collega's maar ik ben daar persoonlijk geen voorstander van, ik vind niets mooier als een nationaal krijgsmacht..

Ik hoop dat als het weer gebeurt dat er een hoop militairen daar voor het torentje staan, laat ze maar ergens anders op bezuinigen.. een beetje mag, maar niet als het ten koste gaat van een hoop personeel.

A.J.

Citaat van: Kapitein Rob op 13/09/2012 | 07:40 uur

Deze strategie gaat zorgen voor een kabinet waarin VVD en PVDA gaan zitten. Ik hou mijn hart vast voor de ellende die defensie weer ten deel gaat vallen.

De andere strategie zou erop uitgedraaid zijn dat de PvdA het grootst was geworden... Dan had ik net zo goed nu al 3 vra's kunnen schrijven.

Flyguy

Citaat van: Kapitein Rob op 13/09/2012 | 07:40 uur

Deze strategie gaat zorgen voor een kabinet waarin VVD en PVDA gaan zitten. Ik hou mijn hart vast voor de ellende die defensie weer ten deel gaat vallen.
Ik zag samson de grootste worden en defensie totaal de grond in boren.
Hoe dan ook zie ik het somber in...

KapiteinRob

Citaat van: fly3rguy op 12/09/2012 | 20:21 uur
Strategische stem op VVD is het geworden.

Deze strategie gaat zorgen voor een kabinet waarin VVD en PVDA gaan zitten. Ik hou mijn hart vast voor de ellende die defensie weer ten deel gaat vallen.

IPA NG

Citaat van: Poleme op 13/09/2012 | 01:16 uur
Er wordt weer heel wat gejubeld.  Ook in Griekenland.  ;)

Tsja de Euro-bangmaak campagne heeft geen windeieren gelegd natuurlijk. En dat terwijl wij beter af zijn zonder Euro en zonder politieke EU.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Poleme

Er wordt weer heel wat gejubeld.  Ook in Griekenland.  ;)

Uuhh, wat zeiden VVD-ers zoals Gerrit Zalm, Henk Kamp en Mark Rutte ook al weer toen Paars II in 2002 geschiedenis werd?
Citaat: wij vormen nooit meer een coalitie met de PvdA.  De komende formatie wordt moeilijker dan men nu denkt.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Het wonder is gebeurd, de VVD is de grootste in Oss.  ;D

Flyguy

Citaat van: IPA NG op 12/09/2012 | 22:40 uur
Een VVD-PvdA coalitie.

Maar ja, het stemvee trapt er weer in :mad:

Alles gaat naar de kloten nu.
Als die staatsgreep er komt hang ik de vlag uit...
De prinsenvlag?

IPA NG

Een VVD-PvdA coalitie.

Maar ja, het stemvee trapt er weer in :mad:

Alles gaat naar de kloten nu.
Als die staatsgreep er komt hang ik de vlag uit...
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

andré herc

Defensie maak je borst maar nat nog meer geld naar Europa  :hrmph:
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

IPA NG

Citaat van: Ton de Zwart op 12/09/2012 | 19:50 uur
Citaat van: Ace1 op 12/09/2012 | 19:37 uur
Net terug van het stembureau en ik heb deze keer op DPK gestemd.

Ik ook. DPK heeft het meest realistische programma, vandaar.  En natuurlijk ook om Ros te pesten....


Hier met mij inclusief al 4 stemmen, en hier in de omgeving nog 2 dus dat is in ieder geval 6 stemmen.
Maar weet iemand of die prognose reeël is? De stemmen zijn toch niet geteld?
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: fly3rguy op 12/09/2012 | 22:01 uur
En in iets mindere mate, ik heb mezelf gek getwittert. Vorige week mijn account opgeheven.
Ik maak wel een nieuwe een keer, en dit keer ga ik samen met de defensieforum crew in het offensief op twitter.  ;)

Haha herkenbaar, het enige rode aan mij is: mijn vingertoppen, met dank aan het toetsenbord.

Flyguy

Citaat van: jurrien visser op 12/09/2012 | 21:56 uur
Wellicht in een iets andere toon maar zeker niet onbelangrijk om hier mee door te blijven gaan.

En in iets mindere mate, ik heb mezelf gek getwittert. Vorige week mijn account opgeheven.
Ik maak wel een nieuwe een keer, en dit keer ga ik samen met de defensieforum crew in het offensief op twitter.  ;)