Iedere militair een medaille

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 01/05/2012 | 15:13 uur

onderofficier

Citaat van: Cigarz op 17/06/2012 | 21:45 uur
Dan moet'ie op die juiste tijd op die juiste plaats nog wel even de juiste handelingen verrichten...

Is dat zo?  Volgens mij krijgt elke militair gewoon zijn/haar uitzendmedialles....  als hij/zij 3wkn er is geweest................

Of heb je het over de "onder vuur" medailles   ik dacht te weten dat als je staat te douchen deze ook kunt krijgen...... :devil:

Als het over de bijzondere medialles hebt ben je ook nog eens afhankelijk van anderen die je moeten aanbevelen dus ook nog eens afhankelijk van hoe je bij je meerdere bekend staat.... 
   
Een chauffeur (lees B&Ter) die er niet voor opgeleid is maar heldendaden verricht krijgt een "mindere" extra medialle dan iemand die voor dit soort dingen is opgeleid (lees KCT-er)...............     Ik had verwacht dat daar ook naar gekeken werd maar niets is minder waar.......
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Cigarz

Citaat van: Ros op 15/06/2012 | 12:43 uur
Citaat van: Marc66 op 15/06/2012 | 11:57 uur
Van die militair weet je zeker dat hij heel goed bezig is geweest.

Op de goede tijd op de juiste plaats is geweest....is een betere omschrijving  :cute-smile:
Dan moet'ie op die juiste tijd op die juiste plaats nog wel even de juiste handelingen verrichten...

Marc66

Ros, je bent mij voor.

IEDERE militair is waardevol,  maar sommige zijn net iets waardevoller omdat......... (zie topic Ros)


Ros

Citaat van: Marc66 op 15/06/2012 | 11:57 uur
Van die militair weet je zeker dat hij heel goed bezig is geweest.

Op de goede tijd op de juiste plaats is geweest....is een betere omschrijving  :cute-smile:

KapiteinRob

Heel goed, onderofficier! Dat stupide gedoe dat je voor sommigen alleen maar mee lijkt te tellen als je op missie bent geweest.

onderofficier

Citaat van: Marc66 op 15/06/2012 | 11:57 uur
Van die militair weet je zeker dat hij heel goed bezig is geweest.

Een aanname.     
De militair zonder of met weinig medialles kan ook goed bezig zijn geweest voor de uitzendingen.  Alleen dan in Nederland. Zonder medialles en toelage.

Daarnaast zijn er ook vele medialles voor bijzondere plechtigheden    goed bezig geweest om bij verschillende krijgsmachtdelen gewerkt te hebben, goed bezig om bij een huwelijk te hebben gestaan?



Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Nou, die gevaarlijke missies van de luchtmacht tijdens Libië op Sardinië en tijdens Joego in Villafranca staan me nog helder voor de ogen. En die veel vaker roterende KLu-ers hebben het dan ook zo zwaar; soms zijn ze wel 3 maanden weg. Sterker nog, individueel komt het voor dat ze ook 6 maanden weg zijn. RESPECT!!

Marc66

Het staat wel stoer en het dwingt een zeker respect af. Dat effect het althans wel bij mij wanneer ik een militair in tenue met hopi mas medailles zie. Van die militair weet je zeker dat hij heel goed bezig is geweest. Van de voetballer die binnenkort Ridder in de Orde van ............ mag worden betwijfel ik dat  :(

KapiteinRob

De laatste jaren vind ik defensie erg gul met medailles. Is natuurlijk een goedkope manier van "belonen" (stel je voor dat je i.p.v. een medaille een leuk bedrag zou ontvangen...) en het PR-plaatje wordt zo leuk geacht.

Waarom wel een medaille voor piratenjacht en niet voor de drugsjacht? Of breng ik ze nu op een idee op het Plein...?

Ros

Citaat van: Tanker op 15/06/2012 | 11:22 uur
Uitzending naar Irak leverde welgeteld 1 medaille op, de Nederlandse herinneringsmedaille rood-wit-blauw met paars. Niet 1 erbij van de VN of de NAVO...

Je zou gaan denken.........waar doe ik het voor  :'(

Tanker

Citaat van: onderofficier op 14/06/2012 | 22:47 uur
Militairen krijgen al verschillende medailles voor één uitzending; minimaal 2  of cijfertjes.   (een uitzending van de Klu in Turkije leverde ooit eens 4 medialles op.....)

Om daar nog eens bij geridderd te worden...........  vaak is dit dan ook nog eens voor officieren weggelegt.   En niet voor Jan Soldaat.

Voetballers én andere sporters hoeven mij ook niet geridderd te worden.   Met nadruk trouwens op voetballers: die doen niets anders dan voetballen en veel geld verdienen.   

Ik ben wel voor mensen die naast hun werk allerlei of langdurig vrijwilligerswerk doen geridderd worden: hopelijk een motivatie voor anderen om dit ook te doen.

Buiten die "leuk voetballende iemand" zie ik ook andere "bekende Nederlanders" een lintje krijgen omdat ze hun werk (= betaald) doen. 
Maar dat geldt dus ook voor die militair.   Het is je werk.    Waarom dan niet die glazenwasser dat lintje? 

Uitzending naar Irak leverde welgeteld 1 medaille op, de Nederlandse herinneringsmedaille rood-wit-blauw met paars. Niet 1 erbij van de VN of de NAVO...

onderofficier

#63
Citaat van: Kapitein Rob op 15/06/2012 | 07:47 uur
Noemen ze dit niet "preken voor eigen parochie"?

Omdat ik wat vrijwilligerswerk doe?  Nee, want met wat ik doe krijg ik wordt je niet geridderd.  Dat zou ik ook niet willen.  
De mensen die geridderd worden hebben  meerdere vrijwillige functies en/of doen ze het al eeuwig.
Maar volgens gaf ik dat al aan want ik het al over allerlei of langdurig.    
Bijv. mensen die 5 avonden per week of 40 jaar lang gratis en voor niets bezig zijn om een ander een plezier te doen.

Citaat van: onderofficier op 14/06/2012 | 22:47 uur
Ik ben wel voor mensen die naast hun werk allerlei of langdurig vrijwilligerswerk doen geridderd worden  

Ja, voetballers doen ook een ander een plezier maar spekken voornamelijk hun eigen bankrekening.
Waarom moet je omdat je je werk doet geridderd worden?  Nogmaals de glazenwassers doet ook zijn werk.  Ridderen?

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Citaat van: onderofficier op 14/06/2012 | 22:47 uur
Ik ben wel voor mensen die naast hun werk allerlei of langdurig vrijwilligerswerk doen geridderd worden

Noemen ze dit niet "preken voor eigen parochie"?

Reinier

Dit ga je krijgen in het meest genivelleerde land ter wereld.
Geen gezeik, iedereen rijk. Maar met meer dan 3 keer modaal en je bent een graaier.

Zie slogans van PvdA, SP nu en toen: "Iedereen telt mee", "Sterker en Socialer", "Op weg naar een socialer Nederland", etc. Waarbij socialer vooral op wordt bedoeld dat iedereen hetzelfde 'moet' zijn.

Iedereen is een held.
Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg
Zolang je je kop maar niet boven het maaiveld hebt...
Etc, etc.
Dus als je geen verschillen wilt hebben tussen de mensen en ook geen helden (wilt) hebben, dan geef je aan iedereen een medaille. Gewoon een uiting van onze 'gelijken' cultuur.

onderofficier

Militairen krijgen al verschillende medailles voor één uitzending; minimaal 2  of cijfertjes.   (een uitzending van de Klu in Turkije leverde ooit eens 4 medialles op.....)

Om daar nog eens bij geridderd te worden...........  vaak is dit dan ook nog eens voor officieren weggelegt.   En niet voor Jan Soldaat.

Voetballers én andere sporters hoeven mij ook niet geridderd te worden.   Met nadruk trouwens op voetballers: die doen niets anders dan voetballen en veel geld verdienen.   

Ik ben wel voor mensen die naast hun werk allerlei of langdurig vrijwilligerswerk doen geridderd worden: hopelijk een motivatie voor anderen om dit ook te doen.

Buiten die "leuk voetballende iemand" zie ik ook andere "bekende Nederlanders" een lintje krijgen omdat ze hun werk (= betaald) doen. 
Maar dat geldt dus ook voor die militair.   Het is je werk.    Waarom dan niet die glazenwasser dat lintje? 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.