Officier Inf. LMB

Gestart door Tigerr, 07/03/2011 | 00:24 uur

Leovanw

Citaat van: Kapitein Rob op 10/03/2011 | 20:20 uur
Of zijn commandant KCT.....  ;)

Yep, dat is waar. Maar dat heeft weer andere legitieme redenen... volgens mij is dar ook een topic over  :P
http://www.dutchdefencepress.com.  "There is no 'I' in TEAM"

Cigarz

Inderdaad.
Iedereen die niet gebrevetteerd Commando is (ECO èn tegenwoordig VCO), draagt geen Groene Baret, maar een petrol of een rode.
Marns bij ons, zijn niet geplaatst, maar tijdelijk te werk gesteld, dus die dragen hun eigen Marns baret (dat kan dus ook een Groene zijn, maar met rode vlakje en anker)
Iedereen die werkzaam is bij het KCT, draagt wel het KCT embleem. Dat geldt dus weer niet voor hen die wel op de Engelbrecht van Nassaukazerne werken, maar administratief onder een ander onderdeel vallen.
Snappen we't nog?

KapiteinRob

Citaat van: Leovanw op 10/03/2011 | 17:17 uur
De enige die gerechtigd zijn om een groene baret dragen hebben eerst de VO, ECO en VCO succesvol doorlopen...

Of zijn commandant KCT.....  ;)

onderofficier

Je hebt helemaal gelijk......   

Citaat van: Leovanw op 10/03/2011 | 17:17 uur
Ik weet zeker dat jij nu de zaken omdraait... Diegene die de operators (gerechtigd tot het dragen van de groene baret) bij het KCT ondersteunen en er administratief ingedeeld zijn dragen de algemene reguliere landmachtbaret. Ze dragen dan wel het KCT embleem.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Leovanw

Citaat van: onderofficier op 10/03/2011 | 14:30 uur
De ondersteuning van de KCT lopen ook met een groene baret, alleen niet met het KCT embleem

Vergelijkbaar met de ondersteuning van de mariniers die ook in het Amerikaanse GVT lopen zonder de tekst "korps mariniers"

Dus het was mogelijk geweest..................dat Smi De Boer een groene baret had (gekregen)

Ik weet zeker dat jij nu de zaken omdraait... Diegene die de operators (gerechtigd tot het dragen van de groene baret) bij het KCT ondersteunen en er administratief ingedeeld zijn dragen de algemene reguliere landmachtbaret. Ze dragen dan wel het KCT embleem. Sommige militairen die administratief bij het Korps zijn ingedeeld dan wel gedetacheerd zijn dragen een rode of zwarte baret. De enkele marinier draagt ook zijn reguliere baret. De enige die gerechtigd zijn om een groene baret dragen hebben eerst de VO, ECO en VCO succesvol doorlopen...
http://www.dutchdefencepress.com.  "There is no 'I' in TEAM"

ZitStuk

Citaat van: onderofficier op 10/03/2011 | 14:30 uur
De ondersteuning van de KCT lopen ook met een groene baret, alleen niet met het KCT embleem

Vergelijkbaar met de ondersteuning van de mariniers die ook in het Amerikaanse GVT lopen zonder de tekst "korps mariniers"

Dus het was mogelijk geweest..................dat Smi De Boer een groene baret had (gekregen)

Dat is niet waar. Ost Pel van KCT loopt met petrol baret (met KCT dacht ik). Je moet namelijk eerst de ECO fixen om draagrecht voor de groene baret te verwerven.
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

SMI de Boer

Pasop, want je hebt zo een vrachtwagenchauffeur op je nek die denkt dat hij politieagent is
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: Kapitein Rob op 10/03/2011 | 14:11 uur
Citaat van: SMI de Boer op 10/03/2011 | 07:20 uur
Ik heb wat kleurtjes doorlopen maar nooit wat ingeleverd

Ook de groene?  :P

De ondersteuning van de KCT lopen ook met een groene baret, alleen niet met het KCT embleem

Vergelijkbaar met de ondersteuning van de mariniers die ook in het Amerikaanse GVT lopen zonder de tekst "korps mariniers"

Dus het was mogelijk geweest..................dat Smi De Boer een groene baret had (gekregen)
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

SMI de Boer

Citaat van: Kapitein Rob op 10/03/2011 | 14:11 uur
Citaat van: SMI de Boer op 10/03/2011 | 07:20 uur
Ik heb wat kleurtjes doorlopen maar nooit wat ingeleverd

Ook de groene?  :P
Daar ben ìk niet uitgepleurd
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Citaat van: SMI de Boer op 10/03/2011 | 07:20 uur
Ik heb wat kleurtjes doorlopen maar nooit wat ingeleverd

Ook de groene?  :P

SMI de Boer

Citaat van: Enforcer op 07/03/2011 | 19:44 uur
Citaat van: ZitStuk op 07/03/2011 | 19:33 uur
Ja want de rode baret is het herkenningsteken van de luchtmobiele brigade. De VAKOL (voortgezette algemene kaderopleiding luchtmobiel) doe je aan het einde van je VTO. De baret lever je volgens mij met de rest van je PGU gewoon weer in na einde dienst

Of je houdt die en er wordt ongeveer 5 euro ingehouden van je laatste loon.

Baret zit (dan) in het pakketrecht en als je LMB bent kan je er 25 bestellen tegen betaling. Net als handschoenen sokken en ondergoed hoef je die baret toch niet in te leveren? Ik heb wat kleurtjes doorlopen maar nooit wat ingeleverd
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Tigerr

nog even alles op een rijtje zodat ik het eindelijk eens helemaal snap en verder ook geen vragen heb :P

Soldaat LMB

Keuring
AMOL
Functie

Officier LMB

Keuring
ALO-1
ALO-2
VTO

goed?

ZitStuk

VTO zou voldoende moeten zijn om aan het werk te kunnen dus nog een aanvullende cursus op een aanvullende cursus lijkt me beetje overbodig. Zou de onderofficier dan ook moeten krijgen:s
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

Rick BJ

een Kpl1 vertelde laatst dat hij er 20 had, dus dat is niet zo'n probleem lijkt me:P

Tigerr

dan heb ik er wel wat voor over want het laat wel zien dat je er hard voor gewerkt heb en dat je er best trots op mag zijn

Enforcer

Citaat van: ZitStuk op 07/03/2011 | 19:33 uur
Ja want de rode baret is het herkenningsteken van de luchtmobiele brigade. De VAKOL (voortgezette algemene kaderopleiding luchtmobiel) doe je aan het einde van je VTO. De baret lever je volgens mij met de rest van je PGU gewoon weer in na einde dienst

Of je houdt die en er wordt ongeveer 5 euro ingehouden van je laatste loon.

Roeland

Citaat van: Tigerr op 07/03/2011 | 18:49 uur
Bedankt jongens  ;)

nog een antwoord hier op?

En dan nog een vraag: Die rode baret die je verdient mag je die als je uit dienst bent ook houden. En mag je de rode baret alleen dragen van de VTO als je naar de LMB gaat?

De VAKOL zit verwerkt in de VTO.

Na de VTO heb je nog een aanvullende cursus specifiek voor lumbl of painf. Die van lumbl is een paar weken (2 geloof ik) en die van painf is alweer een stukkie langer (bij het optreden met de painf zitten wat meer haken en ogen aan dan in zo'n (lucht)bus stappen).
- Catch you on the flip side -

ZitStuk

Ja want de rode baret is het herkenningsteken van de luchtmobiele brigade. De VAKOL (voortgezette algemene kaderopleiding luchtmobiel) doe je aan het einde van je VTO. De baret lever je volgens mij met de rest van je PGU gewoon weer in na einde dienst
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

Tigerr

Bedankt jongens  ;)

nog een antwoord hier op?

En dan nog een vraag: Die rode baret die je verdient mag je die als je uit dienst bent ook houden. En mag je de rode baret alleen dragen van de VTO als je naar de LMB gaat?

GvdB

Citaat van: Rick BJ op 07/03/2011 | 18:33 uur
Amo zit geïntegreerd in de kma
Zoiets. Je volgt in plaats van de AMO de ALO1 (Algemene Luitenants Opleiding 1) van 5 maanden. Tijdens deze periode krijg je de militaire basis aangeleerd en sta je daarnaast af en toe als commandant voor de groep of het peloton.

Rick BJ

Amo zit geïntegreerd in de kma

Tigerr

Citaat van: G'vdB op 07/03/2011 | 16:34 uur
Citaat van: Tigerr op 07/03/2011 | 16:15 uur
Dus als ik het goed begrijp:

Sollicitaie
Keuring -  Cluster 4
VAKOL
KMA
VTO ( Rode Baret )
LMB / PAINF

En dan nog een vraag: Die rode baret die je verdient mag je die als je uit dienst bent ook houden. En mag je de rode baret alleen dragen van de VTO als je naar de LMB gaat?
Dat je dat nu al afvraagt. Ik zou me eerst maar eens druk gaan maken over de keuring en daarna verder gaan kijken.
Mocht je het hele traject gaan doorlopen ziet het er zo ongeveer uit (als ik het goed heb):
1. Sollicitatie
2. Sollicitatiegesprek
3. Psychologische en fysieke keuring (sporttest)
4. AAC
5. Medische keuring
6. ALO1
7. ALO2/MWO
8. VTO


ik ben gewoon nieuwschierig  ;D

maar iedereen doet toch de AMO??

GvdB

Citaat van: Tigerr op 07/03/2011 | 16:15 uur
Dus als ik het goed begrijp:

Sollicitaie
Keuring -  Cluster 4
VAKOL
KMA
VTO ( Rode Baret )
LMB / PAINF

En dan nog een vraag: Die rode baret die je verdient mag je die als je uit dienst bent ook houden. En mag je de rode baret alleen dragen van de VTO als je naar de LMB gaat?
Dat je dat nu al afvraagt. Ik zou me eerst maar eens druk gaan maken over de keuring en daarna verder gaan kijken.
Mocht je het hele traject gaan doorlopen ziet het er zo ongeveer uit (als ik het goed heb):
1. Sollicitatie
2. Sollicitatiegesprek
3. Psychologische en fysieke keuring (sporttest)
4. AAC
5. Medische keuring
6. ALO1
7. ALO2/MWO
8. VTO

Tigerr

Dus als ik het goed begrijp:

Sollicitaie
Keuring -  Cluster 4
VAKOL
KMA
VTO ( Rode Baret )
LMB / PAINF

En dan nog een vraag: Die rode baret die je verdient mag je die als je uit dienst bent ook houden. En mag je de rode baret alleen dragen van de VTO als je naar de LMB gaat?

Bas1992

Citaat van: Tigerr op 07/03/2011 | 14:58 uur
dus je doet geen AMOL als Officer of Onderoff Inf ?
Nee, ipv de AMOL draai je dan de VAKOL

Tigerr

dus je doet geen AMOL als Officer of Onderoff Inf ?

Roeland

Om officier infanterie te worden ga je eerst naar de KMA. Daar doe je een algemene luitenantsopleiding eventueel aangevuld met een studie (de Militair Wetenschappelijke Opleiding (MWO)). Wanneer je deze hebt afgerond ga je de VakTechnische Opleiding in (VTO) voor de infanterie. Deze duurt ongeveer een jaar en hierin wordt je algemeen infanterie opgeleid (hier haal je ook de rode baret). Daarna wordt er gekeken of je naar de pantserinfanterie gaat of naar luchtmobiel, je kan je voorkeur opgeven maar hier kan niet altijd aan voldaan worden.

Eventueel eerdere functie als soldaat bij luchtmobiel maakt niet zo heel veel uit.
Wat betreft je HBO opleiding, je kan er natuurlijk ook voor kiezen om de MWO op de KMA te doen.

Een buddy is een maatje waarmee je zo ongeveer alles samendoet in je  opleiding. Hij let op jou, en jij let op hem..
- Catch you on the flip side -

Tigerr

Hallo,

Ik zit nu in het 4e leerjaar van VWO en ik ben van plan om Officier te worden bij de LMB. Ik heb eens rondgekeken op de site van de landmacht en er staat nergens dat je kan solliciteren naar Officier of Onderofficier LMB. Er staat althans wel dat je kan solliciteren naar Sld. ( Functie ) Luchtmobiel. Dus stel ik begin daar als Sld, is er dan een doorgroei mogelijkheid met VWO om hoger op te komen naar Onderofficier tot Officier? En is het slim om eerst bijvoorbeeld een HBO studie te doen mocht er wat misgaan tijdens de LMB dat ik dan altijd een back-up heb voor een ander baantje? Ik had ook ergens gehoord dat de LMB Kennismakingsdagen organiseert en dat je vanuit die dagen als je slaagt kan solliciteren ervoor.

Nog een vraag: Kan iemand het Buddy-Systeem uitleggen a.u.b?

Bedankt.    ;D