Wat is de beste tank over het geheel genomen

Gestart door Mourning, 26/04/2003 | 17:57 uur

Wat is de beste tank over het geheel genomen?

M1A2 EP Abrams (VS)
9 (13.8%)
Leopard 2A6EX (Duitsland)
45 (69.2%)
Leclerc (Frankrijk)
0 (0%)
Ariete 2 (Italie)
0 (0%)
Challenger (VK)
3 (4.6%)
Merkava IV (Israel)
7 (10.8%)
T-90 (Japan)
0 (0%)
T-95 (Rusland)
1 (1.5%)

Totaal aantal stemmen: 0

Jeffrey

#46
CitaatBeste Sjef!

Volgens mij ben je niet goed bij je hoofd!
Doe eens wat aan de hitte, drink op tijd!

Een tank in een stad is een rijdende doodskist!
Zelfs een matroos als ik weet dat!

Wat zal jij het beter weten als iemand die in een tank rond rijdt!

Zelden neem ik rupsk*tten in de verdediging, omdat ik vind dat de cavallerie niks meer is sinds ze de paarden afgeschaft hebben. Maar ik kon met zo veel domheid mijn smoel niet langer dicht houden.

Wat je aanhaalt in Israel is een strijdtoneel van de plaatselijke jeugd tegen een tank. Stenen tegen granaten.
In een echt serieuze oorlogssituatie, moet je niet met tanks een dorp binnenrijden. Turkeyshoot!

In Irak hebben ze raketwerpes nog wel op het schijthuis staan! Goddamned!
Hoe kunnen Nederlanders in Godshemelsaam ZO DOM worden!!!!


IN Israel worden toevallig ook monotov-cocktails op het dak van die tanks gegooid en als iemand beweert dat hij hierdoor wordt uitgeschakelt dan heeft diegene het goed mis want hij reed toevallig gewoon door,ze merkte het niet eens!

En er zijn genoeg ''volwassen'' groeperingen zoals Hammas die ook nog steeds aanslagen op tanks en andere voertuigen plegen.

Leg mij nou eens uit wat er nou met een leopard2a6 kan gebeuren als hij door een wijk rijdt,het grootste risico vindt ik is een RPG boven op de tank,maar als er grootte hoeveelheden tanks door die wijk rijden weet ik niet of ze nog het lef hebben om te schieten.

Maar er is denk ik geen gevaar voor een granaat tussen de tracks of een ''monotov-cocktail'' op het dak want dat kan tock niks uithalen.

En nou heb ik het over Irak natuulijk hé,ik heb nog geen berichten gehoord dat er een tank in baghdad ofzo is uitgeschakeld.


D819

Citaat van: Jeffrey op 10/08/2003 | 21:29 uur
Citaat van: calimero op 10/08/2003 | 16:01 uur
Jef,

de politie gebruikt traangas is open ruimtes, buiten dus, daar "waait" het gewoon weg, waardoor het effect veel minder is.

enne, een molotov-coctail is een wapen dat speciaal door de russe is bedacht voor het bestrijden van tanks! Het is orgineel een antie tank wapen, wel primitief, maar wel doeltreffend! zeker met open luikjes! En de inhoud van de fles is dan ook wel anders dan jij denkt hoor, niet alleen benzine oid.

maar jij ben dus een expert in stads gevechten? en jij gaan beroeps militairen vertellen dat ze nog een hoop moeten leren...? hoe oud ben je ook al weer? hou aub je mond! :-X


Als piedt zegt dat een leopard2 niet gemaakt is voor stadsgevechten dan heeft hij nog veel te leren ja,elke tank van tegenwoordig moet in urban-inviroment kunnen optreden doordat uitzendgebieden steeds meer in verstedelijk gebied is,en hou jij alsjeblieft je mond,want ik heb het toch over de merkava die traangas via een rookturbine naar buiten gooit (leren luisteren!) en wat ze gebruiken in gebouwen is natuurlijk van veel kleiner formaat dat het niet dodelijk is,dus hou jij alsjeblieft je mond als je niet weet waar je over praat!!! :-X

Beste Sjef!

Volgens mij ben je niet goed bij je hoofd!
Doe eens wat aan de hitte, drink op tijd!

Een tank in een stad is een rijdende doodskist!
Zelfs een matroos als ik weet dat!

Wat zal jij het beter weten als iemand die in een tank rond rijdt!

Zelden neem ik rupsk*tten in de verdediging, omdat ik vind dat de cavallerie niks meer is sinds ze de paarden afgeschaft hebben. Maar ik kon met zo veel domheid mijn smoel niet langer dicht houden.

Wat je aanhaalt in Israel is een strijdtoneel van de plaatselijke jeugd tegen een tank. Stenen tegen granaten.
In een echt serieuze oorlogssituatie, moet je niet met tanks een dorp binnenrijden. Turkeyshoot!

In Irak hebben ze raketwerpes nog wel op het schijthuis staan! Goddamned!
Hoe kunnen Nederlanders in Godshemelsaam ZO DOM worden!!!!



Jeffrey

Citaat van: calimero op 10/08/2003 | 16:01 uur
Jef,

de politie gebruikt traangas is open ruimtes, buiten dus, daar "waait" het gewoon weg, waardoor het effect veel minder is.

enne, een molotov-coctail is een wapen dat speciaal door de russe is bedacht voor het bestrijden van tanks! Het is orgineel een antie tank wapen, wel primitief, maar wel doeltreffend! zeker met open luikjes! En de inhoud van de fles is dan ook wel anders dan jij denkt hoor, niet alleen benzine oid.

maar jij ben dus een expert in stads gevechten? en jij gaan beroeps militairen vertellen dat ze nog een hoop moeten leren...? hoe oud ben je ook al weer? hou aub je mond! :-X


Als piedt zegt dat een leopard2 niet gemaakt is voor stadsgevechten dan heeft hij nog veel te leren ja,elke tank van tegenwoordig moet in urban-inviroment kunnen optreden doordat uitzendgebieden steeds meer in verstedelijk gebied is,en hou jij alsjeblieft je mond,want ik heb het toch over de merkava die traangas via een rookturbine naar buiten gooit (leren luisteren!) en wat ze gebruiken in gebouwen is natuurlijk van veel kleiner formaat dat het niet dodelijk is,dus hou jij alsjeblieft je mond als je niet weet waar je over praat!!! :-X

Piedt

#42
Citaat van: Jeffrey op 10/08/2003 | 13:05 uur


PIEDT sorry dat ik het zeg,maar het is duidelijk dat je nog een hoop te leren hebt over stadsgevechten met tanks,en begrijp nou eens dat ik het niet over de leopard heb,maar over de merkava die een rookturbine heeft.


Beste Jeffrey,

Ik heb meerdere malen oefeningen in verstedelijk gebied gedraaid (ovg) in Marnehuizen , met de Infanterie, Genie enz samen.

Aangezien ik toen op een Romeo-tank (2 radiosets) zat,heb ik van alle gevechten de berichten kunnen meepikken. Dus ik heb zat YPR-PRI's. GWT, CARGO, horen/zien sneuvelen.

Een van dingen die tijdens deze oefeningen aan ons werd geleerd is dat je ZELDEN met je tank het dorp in moet gaan, alleen als ze zeker weten dat er geen vijand in/om/achter je kan komen, alleen dan zou je een dorp in mogen onderbegeleiding van infanterie. Aangezien je soms ook mijnen hebt liggen in straten, of autowrakken die zijn gebooby-trapt moet je blijven uitkijken.  En de genie heeft geen tijd om de weg voor je vrij te maken, omdat in steden het altijd lastig is om de vijand uit te schakelen.  
Wij zijn met onze tank in 1 aanval naar voren gestuurd om een gebouw in puin te schieten, de infanterie liep naast ons à la Stalingrad, wat we niet wisten was dat er via de riolen vijand met dragons achter ons kwam. Die deden het putdeksel omhoog en schoten. *PIEP* Dood....

Maar omdat jij zoveel weet over stadsgevechten en natuurlijk de doctrine naast je hebt liggen moet je het me dan maar even uitleggen. Aangezien ik er volgens jouw niks van afweet.  

calimero

Jef,

de politie gebruikt traangas is open ruimtes, buiten dus, daar "waait" het gewoon weg, waardoor het effect veel minder is.

enne, een molotov-coctail is een wapen dat speciaal door de russe is bedacht voor het bestrijden van tanks! Het is orgineel een antie tank wapen, wel primitief, maar wel doeltreffend! zeker met open luikjes! En de inhoud van de fles is dan ook wel anders dan jij denkt hoor, niet alleen benzine oid.

maar jij ben dus een expert in stads gevechten? en jij gaan beroeps militairen vertellen dat ze nog een hoop moeten leren...? hoe oud ben je ook al weer? hou aub je mond! :-X
Impossible only takes some minutes longer.

Jeffrey

#40

Jeffrey,
van traangas stik je wel degelijk, wou je t uit proberen? lijkt me prettig iig, dan is er een stuk minder onzin op t forum.  :P]


Beledigende opmerking maar goed :( de politie NL gebruikt toch ook traangas om rellen te stoppen,ik heb nog nooit berichten gehoord dat er mensen aan dood zijn gegaan.
Bij een programma op tv moesten mensen zolang mogelijk in een kamer gaan staan waar een traangas granaat in zit,na 2 minuten kwamen de meste naar buiten en na een tijdje hadden ze nergens meer last van,ik zie dat de meeste op dit forum geen verstand hebben van dit soort spullen die worden gebruikt,en als de Israeliers een wijk binnenvalleen zie ik ook niet een halfpeloton om een tank,en al helemaal geen tank die door een monotovcocktail uitgeschakeld wordt maar goed.

PIEDT sorry dat ik het zeg,maar het is duidelijk dat je nog een hoop te leren hebt over stadsgevechten met tanks,en begrijp nou eens dat ik het niet over de leopard heb,maar over de merkava die een rookturbine heeft.



ja een tank is enorm handig voor Special Forces, dan ziet niemand ze aan komen zodat t verrassings effect optimaal is! en waar blijven de andere 2 dan? want t KCT werkt in teams van 8... niet van 6


Heb nou eens door dat ik het over het israelische leger heb en dat dit nog steeds grotendeels over de merkava tank gaat!!!
Zo'n systeem wordt gewoon bij de motor gebouwd en natuurlijk zou dat bij de leopard niet kunnen maar de Israeliers hebben dat toch voor elkaar gekregen.

Piedt

Traangas is niet fijn. De mensen die in de MOR (masker oefenruimte) zijn geweest, kunnen denk hier wel over meepraten.
2 happen adem en het slijm komt al uit je strot en je begint al te tranen.

Waar in de leo wil jij die rookturbine plaatsen dan Jeffrey  ?

En de leo2 familie is niet ontwikkeld om in de stad te vechten, vooral de a6 niet.  Tanks zijn gemaakt om andere tanks te bevechten, niet om voor taxi te spelen, daar heb je de APC's voor.

Aangezien de Leopard 2 pas vanaf 200 meter 'effectief' kan vuren (hij kan ervoor ook vuren maar dan is alles zoiezo kapot). want na 180 meter vallen pas de manchetten van de munitie eraf en de laser kan pas vanaf 200 meter meten en het verwerken in de rekenaar (boordcomp).

Als je een tank in een oord wil laten vechten, heb je minimaal een half peleton infanterie nodig om 1 tank te beveiligen ! 1 Molotov-cocktail en je kan uitstappen.

calimero

Jeffrey,
van traangas stik je wel degelijk, wou je t uit proberen? lijkt me prettig iig, dan is er een stuk minder onzin op t forum.  :P

ja een tank is enorm handig voor Special Forces, dan ziet niemand ze aan komen zodat t verrassings effect optimaal is! en waar blijven de andere 2 dan? want t KCT werkt in teams van 8... niet van 6

enne een rookpot is een overmaats handgranaat, gewoon een blik dat rookt, hoeft niks aan afgeschoten te worden met russische RPG's
Impossible only takes some minutes longer.

Jeffrey

#37
Citaat van: Piedt op 09/08/2003 | 10:27 uur
De plaatselijke discotheek ? ;)

Ik meen dat het Nederlandse leger niet over rookmachines beschikt, of er moeten tanks met kapotte kachels rond rijden.....Ze kunnen natuurlijk wel 12 minuten potten het voorterrein ingooien ofzo. ;)

Allemaal heel leuk,maar ik heb het hier over de Merkava 8),zo'n rookturbine is goed te gebruiken vooral in Urban-inviroment.
De leopard2a6 kan het ook wel gebruiken als het nog eens flink uit de hand loopt in Bosnie ::)

Maar ik neem aan dat iemand wel eens beelden van dit soort akties van de Merkava heeft gezien,ik tenminste wel,ook in een documentaire op NL 1of2,hier werd zelfs uitgelegt dat het verschrikkelijk pijn doet aan de ogen.

De merkava is voor een klein deel een beetje een armored personel carrier.

Want er kunnen wel 6 infanteristen in de romp.

Ideaal voor een groepje special forces ;)

12 minuten potten?je bedoelt die rookgranaten,die door een schot van een RPG er zo af wordt geschoten 8)maar aan de zijkant zitten natuurlijk ook nog rookpotten :P

Als er nou eens een massa mensen om de tank staat,dan heb je niet veel meer aan zo'n lanceersysteem (die de merkava ook heeft) zo'n rookturbine is in zo'n situatie ideaal dat moet je toegeven. :) ;)

Piedt

#36
De plaatselijke discotheek ? ;)

Ik meen dat het Nederlandse leger niet over rookmachines beschikt, of er moeten tanks met kapotte kachels rond rijden.....Ze kunnen natuurlijk wel 12 minuten potten het voorterrein ingooien ofzo. ;)

A.J.

#35
En de hele landmacht doet het op de kct manier, sure sure.........

En btw, waar tover je die rookturbine vandaan????

Jeffrey

Citaat van: calimero op 08/08/2003 | 13:04 uur


ja, en als ze hier niet kunne uitsteigen zette we ze wel 10 km verder op af he??

Als ze de beelden op het nieuws wel eens bekijkt,zie je een menigte op straat en dan rijdt de tank effe uit zo'n straat (meter of honderd) en dan kunnen de millitairen uitsteigen en die huizen gaan doorzoeken,elke keer als ze klaar zijn met een huis gaan ze onder dekking van de merkava  naar het volgende huis,heel simpel dus.

en door z'n peri ziet ie natuurlijk ook dat jou "binladen" om de hoek ligt met z'n AK 47.

en uhm... rook turbine? waar? traangas? ja, dan stikt iedereen buiten,

Wist niet dat je stikt van traangas,maar die rookturbine die zit bij de motor en komt ook uit dezelfde opening als de uitlaatgassen,beetje domme opmerking dat je van traangas stikt,maar goed.

en de infanterie loopt rustig naar buiten en heeft nergens last van? of denk je dat een gasmasker erg makkelijk zit als je een glasbak oid. uit moet rennen en ondertusse nog om je heen kijke en beetje inspannen enzo?

Dit is toevallig wel de manier waarop ze het doen,het arrestatie-team is ook een goed voorbeeld.

Ze gooien een traangas granaat naar binne en komen dan gewapend met gasmasker en mp5 naar binnen,anti-terreur eenheid KCT werkt ook op deze manier.

calimero

Citaat van: Jeffrey op 07/08/2003 | 12:06 uur
En ook al heb je infanteristen aan boord, die kunne dan nog nie veel doen, behalve wachten tot t luik open gaat waarna ze afgeschoten worden als of t prijs schieten is.-------------natuurlijk kijkt de schutter eerst rond met z'n periscoop om te kijken of de infanteristen zich hier kunnen ontplooien
en als er dan binladen figuren in de buurt zijn,of hij vindt het niet veilig (besuurder ziet ook wel wat)dan geeft die gewoon volgas naar achteren en laat dan de infanteristen ontplooien of hij zet effe de rookturbine aan en dan geen gewone rook maar traangas,dan kunnen de infanteristen ook weilig uitstappen.

ja, en als ze hier niet kunne uitsteigen zette we ze wel 10 km verder op af he??

en door z'n peri ziet ie natuurlijk ook dat jou "binladen" om de hoek ligt met z'n AK 47.

en uhm... rook turbine? waar? traangas? ja, dan stikt iedereen buiten, en de infanterie loopt rustig naar buiten en heeft nergens last van? of denk je dat een gasmasker erg makkelijk zit als je een glasbak oid. uit moet rennen en ondertusse nog om je heen kijke en beetje inspannen enzo?
Impossible only takes some minutes longer.

Piedt

#32
Citaat van: Conscript op 07/08/2003 | 16:25 uur
Heb je het Airco pakket gezien dan ???

Ik heb deze week in A'foort het airco-pakket gezien, die worden in gebouwd in de Leo2a6 lestanks. Hij wordt "normaal" (gevechttank) in de kleine koepelbak gestopt, maar in de lestank komt het pakket als een soort bakje in de 'toren'.

Met 'normaal' bedoel ik, als we ze zouden krijgen voor de gevechtstanks, de lestanks krijgen ze ivm de arbo.