Middelbare school en natres

Gestart door van Beek, 24/11/2008 | 20:46 uur

OWMRemco

Citaat van: Kapitein Rob op 25/11/2008 | 22:58 uur
Citaat van: Enforcer op 25/11/2008 | 22:55 uur
Je had een vrijgezelle lerares........ :o ;)

Maar liefst twee! Juffrouw Kuijlaers was een wandelende tank van dik in de 40 en juffrouw Roest deed haar naam alle eer aan.

Maarruh, kunnen we nu proberen e.e.a. te koppelen aan de NATRES? Wellicht dat deze onderwijzeressen in hun vrije tijd op zaterdagmorgen bruggen bewaakten?  ::)

Mijn mentor in de brugklas was natres...  ;D

En nee ik weet niet hoe geestdodend dat in de betuwe kan zijn. Ik kan me nog wel een andere leuke 22 jarige single biologie docente herrineren... ik vraag me af hoe het daar mee gaat ::). Ze zal nu wel een stuk minder aantrekkelijk zijn sinds destijds. In Leiden was het een feest, tja, wat wil je met een studentenstad!  :D

KapiteinRob

Citaat van: Enforcer op 25/11/2008 | 22:55 uur
Je had een vrijgezelle lerares........ :o ;)

Maar liefst twee! Juffrouw Kuijlaers was een wandelende tank van dik in de 40 en juffrouw Roest deed haar naam alle eer aan.

Maarruh, kunnen we nu proberen e.e.a. te koppelen aan de NATRES? Wellicht dat deze onderwijzeressen in hun vrije tijd op zaterdagmorgen bruggen bewaakten?  ::)

KapiteinRob

Citaat van: OWMRemco op 25/11/2008 | 22:51 uur
Ik geloof er niks van,

Tja, dan weet jij niet hoe vreselijk saai/ongezellig/geestdodend een HAVO in de Betuwe kan zijn......  :'(

Enforcer

Citaat van: Kapitein Rob op 25/11/2008 | 22:36 uur
Citaat van: OWMRemco op 25/11/2008 | 21:28 uur
Heel de HAVO was bij mij een groot feest... waarom denk je dat ik het niet gehaald heb?  ;)

Ik vond er helemaal niets aan..... waarom denk je dat ik het wel gehaald heb?  ;)

Je had een vrijgezelle lerares........ :o ;)

OWMRemco

#20
Citaat van: Kapitein Rob op 25/11/2008 | 22:36 uur
Citaat van: OWMRemco op 25/11/2008 | 21:28 uur
Heel de HAVO was bij mij een groot feest... waarom denk je dat ik het niet gehaald heb?  ;)

Ik vond er helemaal niets aan.....

Ik geloof er niks van, volgens mij was jij ook alleen maar met feesten en met de meisjes bezig  ::)

KapiteinRob

Citaat van: OWMRemco op 25/11/2008 | 21:28 uur
Heel de HAVO was bij mij een groot feest... waarom denk je dat ik het niet gehaald heb?  ;)

Ik vond er helemaal niets aan..... waarom denk je dat ik het wel gehaald heb?  ;)

Sproit

Ik haalde het wel.

En t was een groot feest.

Maar goed, ik deed daarentegen ook geen Natres tegelijkertijd, en daar ging het topic over. ;)
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

OWMRemco

Citaat van: Sproit op 25/11/2008 | 20:09 uur
HAVO5 was bij mij 1 groot feest. Ongeveer dan.

Maar dat neemt niet weg dat dat heel erg verschilt per persoon.

Heel de HAVO was bij mij een groot feest... waarom denk je dat ik het niet gehaald heb?  ;)

Sproit

HAVO5 was bij mij 1 groot feest. Ongeveer dan.

Maar dat neemt niet weg dat dat heel erg verschilt per persoon.
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

van Beek

hmmm dat ga ik maar eens overleggen met de decaan....

Enforcer

Kan, maar af en toe beginnen zo ook op donderdagavond t/m zaterdag.

van Beek

Ik denk dat dat geen problemen moet opleveren.
De trainingen van wat ik gehoord heb beginnen toch pas om een uur of zes in de avond?


Enforcer

Citaat van: van Beek op 25/11/2008 | 14:08 uur
en ik werk nu ook 2 avonden in de week en nog op zaterdag

Ik vroeg of jij makkelijk weg kunt op een vrijdag. Lukt dat, (il)legaal spijbelen op 6VWO?  ??? Of ga je daar een gesprek aan met je conrector, immers je bent dan 18?

OWMRemco

Citaat van: Sproit op 25/11/2008 | 14:39 uur
Citaat van: marcels2 op 25/11/2008 | 14:16 uur
examenjaar vwo vond ik totaal niet spannend in tegenstelling tot wat iedereen hier roept,

Volgens mij ben ik de enige die dat zegt.


Ik vond 5 havo al te moeilijk om af te maken...  :-\

Tja ik ben ook geen officier ::)

Sproit

Citaat van: marcels2 op 25/11/2008 | 14:16 uur
examenjaar vwo vond ik totaal niet spannend in tegenstelling tot wat iedereen hier roept,

Volgens mij ben ik de enige die dat zegt.
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

van Beek

Mooi om dat te horen. Ik zelf ben nou ook niet heel druk met school terwijl ik toch veel toetsen heb. En ik haal goede cijfers. 

Marcels2 hoe lang duurde jou traject van voorlichting tot de amo?

S2

ik denk dat het prima te doen is, examenjaar vwo vond ik totaal niet spannend in tegenstelling tot wat iedereen hier roept, als je gewoon goede cijfers hebt gehaald afgelopen 2 jaar ben je eigenlijk al geslaagd. Zelf zit ik nu ook bij de natres en studeer ik geschiedenis (he toevallig!) is goed te doen allemaal. Voor de natres ben je eigenlijk maar 2 avonden en 1 zaterdag in de maand kwijt, dit zou bijvoorbeeld je gewone baantje kunnen vervangen. Bij de natres verdien je best wel goed, helemaal voor een middelbaar scholier. Ik zou gewoon de voorlichting aanvragen en even goed alles op een rijtje zetten.

van Beek

en ik werk nu ook 2 avonden in de week en nog op zaterdag

van Beek

Bedankt voor de reacties,
ik denk wel dat het haalbaar is. Alleen je moet eerst een voorlichtingsavond volgen en dat kan pas vanaf je 18e en dan kan je dus ook pas solliciteren. Na het vwo ga ik geschiedenis studeren om dan met mijn BA voor de KMA te gaan. Met mijn huidige profiel kan ik niet voor OLM gaan en dat wil ik wel.

Sproit

Citaat van: Enforcer op 24/11/2008 | 23:32 uur
of dacht je dit erbij te kunnen doen en daarna met wat ervaring naar de KMA te gaan?

Dat is wel een slimme, maar alleen zit je echt met die schooldruk, vooral omdat je toch gewoon elke dag in de schoolbanken bivakkeert.

Spreek eens iemand van t examen jaar erop aan, volgens mij is dit geen slimme zet.
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

Enforcer

Als ik jou was zou ik me nu al aanmelden en na een info avond gaan. Dan heb je dat al gehad en kun je meteen het keuringstraject in. Die 18 jaar is namelijk het moment van aanstelling, niet van aanvang keuringstraject.

Ben alleen benieuwd hoe jij met oefeningen om denkt te gaan die op donderdag en/of op vrijdag al plaatsvinden? Zeker in je examenjaar. Wat dat betreft zou ik echt een jaartje wachten, of dacht je dit erbij te kunnen doen en daarna met wat ervaring naar de KMA te gaan?

Sproit

Aangezien VWO 6 ondraaglijk schijnt te zijn volgens velen, zou ik het afraden.

Ik ken zat mensen op dit moment in het examen jaar van het VWO, maar dat is echt kei zwaar beweren ze allen.

Ik zou het je niet adviseren.
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

Lex

Citaat van: van Beek op 24/11/2008 | 20:46 uur
ik heb een vraag ik zit nu in 5-vwo en word 4 maart 18 jaar. Kan ik dan bij de natres gaan.
Voor de toelatingseisen klik hier .

van Beek

Heey,
ik heb een vraag ik zit nu in 5-vwo en word 4 maart 18 jaar. Kan ik dan bij de natres gaan.
Weet iemand hier wat over. En de amo valt dan in de zomervakantie (dacht week 33,34) als ik in maart gelijk begin met de aanmeldings procedure is er dan kans dat ik dit haal?

ik ben benieuwd