Wasvoorschriften parka bilaminaat

Gestart door Dommel, 04/11/2008 | 19:39 uur

SMI de Boer

Citaat van: timotechniek op 17/05/2010 | 22:59 uur
kan 'm toch gewoon wassen ( 30 - 40 ) graden MET wasverzachter en dan opnieuw impegneren met zo'n spray? ruikt ie weer lekker naar robijn en is hij weer waterdicht? of is 't te simpel gedacht en slecht idee?

Volgens mij hoef je hem nooit te impregneren, van wasverzachter gaan de porien in het materiaal dichtzitten waardoor hij niet meer uitwasemt
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Enforcer

Citaat van: timotechniek op 17/05/2010 | 22:59 uur
kan 'm toch gewoon wassen ( 30 - 40 ) graden MET wasverzachter en dan opnieuw impegneren met zo'n spray? ruikt ie weer lekker naar robijn en is hij weer waterdicht? of is 't te simpel gedacht en slecht idee?

Mwah, dan ruikt SMI De Boer je tenminste op 30m afstand.

timotechniek

kan 'm toch gewoon wassen ( 30 - 40 ) graden MET wasverzachter en dan opnieuw impegneren met zo'n spray? ruikt ie weer lekker naar robijn en is hij weer waterdicht? of is 't te simpel gedacht en slecht idee?

SMI de Boer

Citaat van: Kapitein Rob op 17/05/2010 | 12:44 uur
Citaat van: SMI de Boer op 17/05/2010 | 06:40 uur
Maar na 20 jaar heb je ook wel meer dan 1 parka, en dan dacht ik aan een stuk of 8

Nope, gewoon maar één.

't past niet in het topic, maar ik heb ook een paar of 10 kisten,kunnen er 12 of 8 zijn, buiten jungle en desert, en een setje of 8 complete GVT's is er ook wel. Is ook een gevolg van toen ik allleen woonde, heb je niet de tijd om alles in een weekeinde te wassen enzo dus kwam er een reservestaffel. daarbij nog het een en ander van Arktis en Meindl enzovoort, en dan heb je al sgauw de kans dat je niet meer misgrijpt. Ik ben ook geen instr die in de MB gaat zitten om te kijken hoe zijn rekruten door de blubber gaan, daar ben ik gewoon bij, en als je dan 5 keer per week een ander groepje hebt kom je er met 2 GVTtjes niet.

Om nog effe op die wasvoorschriften terug te komen: Die bilaminaatjes van mij zijn al zo vaak gewassen met wasverzachter, en ik heb er nooit wat aan gemerkt, ze zijn nog net zo lek voor water als voorheen, en je zweet er niets mèèr in dan voorheen, maar van mij ga je niet horen dat je ze gewoon met wasverzachter kan wassen.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Citaat van: SMI de Boer op 17/05/2010 | 06:40 uur
Maar na 20 jaar heb je ook wel meer dan 1 parka, en dan dacht ik aan een stuk of 8

Nope, gewoon maar één.

SMI de Boer

Citaat van: Kapitein Rob op 17/05/2010 | 00:28 uur
Citaat van: SMI de Boer op 16/05/2010 | 23:45 uur
ooohhhh, jij bent geen militair ;D
Kan ik eerder van jou zeggen;
Daar heb jij dan weer gelijk in  :P

Citaat van: Kapitein Rob op 17/05/2010 | 00:28 uur
de KPU-praktijk van vandaag de dag is namelijk helaas zo dat je inderdaad niet de luxe hebt zaken "zo om te kunnen ruilen".....
Ruilen is een groot woord, inleveren om na 4 maanden vervanging te krijgen.... Maar na 20 jaar heb je ook wel meer dan 1 parka, en dan dacht ik aan een stuk of 8
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Citaat van: SMI de Boer op 16/05/2010 | 23:45 uur
Citaat van: timotechniek op 23/03/2010 | 22:21 uur
ik zit alleen niet me de luxe dat ik 'm zo om kan ruilen dus wil 'm graag optimaal houden zeg maar. hahaha

ooohhhh, jij bent geen militair ;D

Kan ik eerder van jou zeggen; de KPU-praktijk van vandaag de dag is namelijk helaas zo dat je inderdaad niet de luxe hebt zaken "zo om te kunnen ruilen".....

SMI de Boer

Citaat van: timotechniek op 23/03/2010 | 22:21 uur
ik zit alleen niet me de luxe dat ik 'm zo om kan ruilen dus wil 'm graag optimaal houden zeg maar. hahaha

ooohhhh, jij bent geen militair ;D
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

timotechniek


boekje_pienter

Citaat van: timotechniek op 16/05/2010 | 20:44 uur
Kun je niet gewoon zo'n impegneerspray kopen? Die ze ook voor tenten gebruiken? Is ie weer 100% waterdicht?! Lijkt me daar ook best voor te gebruiken toch?

Klopt, werkt prima. En tevoren uiteraard wassen op een lage temperatuur (30 of 40 graden), zonder wasverzachter :cute-smile:

timotechniek

heb laatst een eureka momentje gehad bij scouting,...

kun je niet gewoon zo'n impegneerspray kopen? die ze ook voor tenten gebruiken? is ie weer 100% waterdicht?! lijkt me daar ook best voor te gebruiken toch?

BadMuts

bila even op je kazerne naar LFD brengen.
daar doen ze 'm voor je chemisch reinigen.

absoluut niet nat wassen, want daarna is ie niet meer waterafstotend. Is bij ons onlangs nog voorgevallen! ;)

SMI de Boer

Citaat van: timotechniek op 23/03/2010 | 22:21 uur
hoe bedoel je ruikt naar robijn? gewoon wassen met wasverzachter enzo? 't word juist afgeraden toch  :neutral: dan gaat die laag d'r vanaf. ik zit alleen niet me de luxe dat ik 'm zo om kan ruilen dus wil 'm graag optimaal houden zeg maar. hahaha
nee, niet met wasverzachter. Loop jij altijd in je bilaminaat? of alleen als je met regen het veld ingaat? anders heb je toch je gewone parka aan die wel lekker naar de robijn ruikt.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Enforcer

Citaat van: timotechniek op 23/03/2010 | 22:21 uur
ik zit alleen niet me de luxe dat ik 'm zo om kan ruilen dus wil 'm graag optimaal houden zeg maar. hahaha

Alleen hen die bij KPU werken hebben die luxe wel.... :crazy:

timotechniek

hoe bedoel je ruikt naar robijn? gewoon wassen met wasverzachter enzo? 't word juist afgeraden toch  :neutral: dan gaat die laag d'r vanaf. ik zit alleen niet me de luxe dat ik 'm zo om kan ruilen dus wil 'm graag optimaal houden zeg maar. hahaha

Roeland

Citaat van: timotechniek op 23/03/2010 | 19:27 uur
lui,

ik heb nu ook een bilaminaat gekregen. alleen deze ruikt donders erg naar rook. wil 't eigenlijk d'r uit hebben want ben zelf een non-roker. alleen je mag 'm dus niet wassen met verzachter of wattanook. iemand nog tips hoe ik die geur d'ruit kan halen ( behalve door de modder baggeren een paar keer en hopen dat d'r een "bos" geurtje aan komt te zitten )

Grtz

Beste tip geef je zelf al, maar dat lijkt jou geen optie? Gewoon ff wat laten luchten..
- Catch you on the flip side -

SMI de Boer

Citaat van: timotechniek op 23/03/2010 | 19:27 uur
lui,

ik heb nu ook een bilaminaat gekregen. alleen deze ruikt donders erg naar rook. wil 't eigenlijk d'r uit hebben want ben zelf een non-roker. alleen je mag 'm dus niet wassen met verzachter of wattanook. iemand nog tips hoe ik die geur d'ruit kan halen ( behalve door de modder baggeren een paar keer en hopen dat d'r een "bos" geurtje aan komt te zitten )

Grtz

Een nieuwe Bi di naar rook ruikt? Als het rook is ben je er na twee dagen dragen vanaf.
gewoon wasschen die hap. Maandagochtend ruikt het hele peleton naar de Robijn...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

timotechniek

lui,

ik heb nu ook een bilaminaat gekregen. alleen deze ruikt donders erg naar rook. wil 't eigenlijk d'r uit hebben want ben zelf een non-roker. alleen je mag 'm dus niet wassen met verzachter of wattanook. iemand nog tips hoe ik die geur d'ruit kan halen ( behalve door de modder baggeren een paar keer en hopen dat d'r een "bos" geurtje aan komt te zitten )

Grtz

Grunt


Misschien heeft Dominic's sergeant liever dat hij hem iedere keer dat ie vies is naar de sergeant verzorging brengt voor een nieuwe!

Dominic, er zit een groen etiket in waarop staat dat je hem volgens het andere etiket(het witte met NSN nummer etc.) moet wassen, daarop staat aangegeven dat je hem op 40 graden mag wassen, lauw strijken, niet bleken(dat wil je met camo sowieso niet) en voor hittegevoelig textiel  mag trommeldrogen. in al je kleding vind je deze etiketten, als je de symbolen niet begrijpt kun je onder 'wasvoorschriften' googlen of gewoon je Ma om raad vragen.
;)ZACVE people!
When evil strives to overcome good, when the sword is mightier than the pen, then death rides a winged horse!

Kpl1 L-N

De bilaminaat kan je gewoon wassen hoor, gewoon zonder wasmiddel en wasverzachter! Je kan er altijd nog voor kiezen om de jas opnieuw te impregneren voor de waterafstotende werking!

sgt Rob

Citaat van: lex op 04/11/2008 | 20:41 uur
Zit er geen etiketje met een wasvoorschrift in?

Inderdaad...

Jawel, daarop staat niet wassen en niet bleken, verder mag alles

Lex

Zit er geen etiketje met een wasvoorschrift in?

sgt Rob

#7
De reden dat je hem niet mag wassen is dat er een coating overheen zit die er in de wasmachine af kan gaan. wat je kan doen is ook zonder wasmiddel wassen.
Hoe meer vlekken, hoe beter gecamoufleerd

Laat het wel effe horen hey, en PB me de naam van die sergeant maar effe, krijgt-ie van mij een setje rooie strepen ;)

Dommel

Okej dankje wel  ;) Over een paar uur moment van de waarheid ! xD

sgt Rob

Bij mij gaat die zooi in grote getale gewoon in de wasmachine. ik denk op 314K ;)
Wat is het verschil tussen nat worden in de regen en nat worden in de wasmachine?

Was hem nou maar gewoon

Als je Sarge het zegt moet je het ook niet doen...

Dommel

Ja maar de sergant had gezegt dat ik hem NOOIT mocht wassen. En als ik het dan wel doe en hij gaat naar de knoppen dan is het mijn eigen schuld, hij zei wel dat als er wat kapot ging gewoon melden want dan kreeg je een nieuwe. Maar dit is natuurlijk een heel ander verhaal.

Iris

Op hoeveel graden Celsius (voordat iemand het in K post :P)

Fijn je hier ook op het forum te zien, Dominic! :D Infanterist is hij niet, misschien word hij dat wel  (ik ken hem al sinds m'n 12e en we zouden samen VenV gaan doen).
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

sgt Rob

#2
Gewoon wassen, alleen NOOOOOIT wasvezachter gebruiken

en als-tie naar de naar de knoppen is haal je toch gewoon een andere? 't is een gebruiksartikel hoor, dat binnen de kortste keren met scheuren, brandgaten en afgerukte zakken zit.

ow, je bent geen infantrist misschien ;)

Dommel

Ik doe het oriëntatiejaar Vrede & Veiligheid niveau 2.

Ik heb per ongeluk met het sporten in plaats van mijn ''gewone'' parka, mijn parka bilaminaat aangetrokken. Deze is toen echt heel smerig geworden. Mijn vraag is: mag je deze wassen, en zo ja: hoe doe je dit? Verpest je 'm niet, als je hem verkeerd wast ?

Mvg,

Dominic