KCT Vraagje

Gestart door Bennn, 29/09/2008 | 15:49 uur

smokey


sgt Rob

Citaat van: smokey op 20/09/2009 | 20:38 uur
en dan niet meer weten of HIBA Arnhem al dan niet op de hei ligt??


Ja, mooi he.  :P

smokey

Citaat van: Sgt Rob op 11/10/2008 | 11:59 uur
Hiba Arnhem was op de Ruckphense heide, toch?


edit

Ik zou er best nog es een paar dagen naar toe willen...
"1987 Infanterie, 1991 KCT, 1993 KCT Instr, 1997 Genie, 1998 Cavalerie, 1998 Pantserinfanterie,
Lekker nazomeren in het buiteland, jippie"


en dan niet meer weten of HIBA Arnhem al dan niet op de hei ligt??

44painf

Daar hebben de meeste wat oudere hiba's last van. Vooral in deze tijd als het wat kouder is...
44 PAINFBAT ==> BG 5 C-cie DRW

26okt 2009 --> Opl. KMAR

Roeland

Citaat van: vanpolc op 02/01/2009 | 12:46 uur
Citaat van: Sgt Rob op 11/10/2008 | 11:59 uur
Hiba Arnhem was op de Ruckphense heide, toch?


edit

Ik zou er best nog es een paar dagen naar toe willen...

Klopt! Super baan.
Moet je tenminste nog eens wat samen doen!

Ding wordt wel lekker spekglad bij regen.. :P
- Catch you on the flip side -

ChrisC7

Citaat van: Sgt Rob op 11/10/2008 | 11:59 uur
Hiba Arnhem was op de Ruckphense heide, toch?


edit

Ik zou er best nog es een paar dagen naar toe willen...

Klopt! Super baan.
Moet je tenminste nog eens wat samen doen!

KapiteinRob


sgt Rob

Ik had het al in de gaten, rob

KapiteinRob

#39
Ik heb enige postings verwijderd betreffende opmerkingen over het bevestigen van commando geweest zijn van een van onze forumleden en reacties daarop. Ik acht dat in deze volkomen onbelangrijk, te meer daar het m.i. irrelevant is. Laat staan dat het wat met het topic te maken heeft. Als iemand daar anders over denkt, zie ik daarover gaarne iets verschijnen in mijn PM-inbox (of in die van de collega-beheerders)

Rob
Forumbeheerder

sgt Rob

#38
Hiba Arnhem was op de Ruckphense heide, toch?


edit

Ik zou er best nog es een paar dagen naar toe willen...

ChrisC7

Tentenkamp dus ;)
Is idd een leuke baan!

KIP

Volgens mij de kazerne ::) Hiba Arnhem in ieder geval
13 Aug' Start KMA KM Cav.

ChrisC7

Op de kazerne of op een van de tentenkampen?
Beide zijn kicke!

KIP

Gisteren na een zware velddienst gingen we nog een daagje naar roosendaal, naar het KCT als verrassing. Vollop afgeknepen  :)Wel een hele fijne Hiba hebben ze er.
13 Aug' Start KMA KM Cav.

maarten23j

#33
Citaat van: jan08 op 01/10/2008 | 13:25 uur
Citaat van: maarten23j op 30/09/2008 | 13:16 uur
heb net n  survival training achter de rug in de ardennen en er was ook een commando bij als instructeur of ja mischien ex weet ik niet ,maar was een harde  8)

Ex commando kan niet, want je bent oud commando of commando. En die kerel die bij die training was, is commando (jij bent zeker die kerel die in december bij de PAINF begint?).
ja zo ongeveer wel denk ik  :)

sgt Rob

Citaat van: jan08 op 02/10/2008 | 11:42 uur
Citaat van: Sgt Rob op 01/10/2008 | 20:22 uur
Denk je dat ik nog iedere dag op Roozendaal kom? Het kriebelt wel als ik langsrij  :'(

Als u daadwerkelijk bij het KCT hebt gediend, dan verbaasd het mij dat u Roozendaal schrijft. Het KCT zit namelijk in Roosendaal. Hier wordt normaliter erg op gehamerd door (oud-)commando's..
Mij maakt het niet uit... Ik moest zelfs effe denken over 1 of 2 oo's ;)
dat gehamer heb ik niet zo veel van gemerkt

Bennn

#31
Ah op die site staat dat je kan laten laseren tot -8 ofzo de zogenaamde PRK/LASEK, dus wat dat betreft is mijn vraag daarover beantwoord.

Hier ook iemand die Mariniers heeft gevolgd? Daar kan ik sowieso wel al meer info van krijgen volgens mij.

noorman

wie het laatst lacht... ;D
"Where no counsel is, the people fall, but in the multitude of counselors there is safety" - Proverbs 11 verse 14

-KMA -back as soon as possible-

Akoena


KapiteinRob

Citaat van: jan08 op 02/10/2008 | 11:42 uur
Als u daadwerkelijk bij het KCT hebt gediend, dan verbaasd het mij dat u Roozendaal schrijft.

Als u daadwerkelijk het vak Nederlands op school heeft gevolgd, verbaast het mij dat u "verbaasd" schrijft.....

superboerjan

#27
Citaat van: Sgt Rob op 01/10/2008 | 20:22 uur
Denk je dat ik nog iedere dag op Roozendaal kom? Het kriebelt wel als ik langsrij  :'(

Als u daadwerkelijk bij het KCT hebt gediend, dan verbaasd het mij dat u Roozendaal schrijft. Het KCT zit namelijk in Roosendaal. Hier wordt normaliter erg op gehamerd door (oud-)commando's..

paul1011

Citaat van: BadMuts op 01/10/2008 | 21:23 uur
Maar als oud KCT'er heb jij wel ervaring met wat ze vertellen....laat staan dat ze uberhaupt wat vertellen ;)

Niet dat ik oud KCT-er ben, maar het "ongewisse" maakt integraal deel uit van de opleiding. Als je alles vantevoren weet dan is een groot deel van het psychische effect weg. Je hebt na de initiële opleiding in ieder geval geen excuus meer om niet wekelijks de tuin aan te harken.  :-X
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

BadMuts

Citaat van: Sgt Rob op 01/10/2008 | 20:22 uur
Denk je dat ik nog iedere dag op Roozendaal kom? Het kriebelt wel als ik langsrij  :'(

Of jij er elke dag komt, of niet, kan ik niet beoordelen. Ik ken je verder niet.

Maar als oud KCT'er heb jij wel ervaring met wat ze vertellen....laat staan dat ze uberhaupt wat vertellen ;)

sgt Rob

Citaat van: BadMuts op 01/10/2008 | 19:24 uur
Citaat van: Sgt Rob op 01/10/2008 | 18:59 uur
Ik wil graag weten wat ze vertellen

als oud-kct'er weet jij dat ongetwijfeld al lang  :P

Denk je dat ik nog iedere dag op Roozendaal kom? Het kriebelt wel als ik langsrij  :'(

BadMuts

Citaat van: Sgt Rob op 01/10/2008 | 18:59 uur
Ik wil graag weten wat ze vertellen

als oud-kct'er weet jij dat ongetwijfeld al lang  :P

sgt Rob

Citaat van: Bennn op 01/10/2008 | 11:15 uur


maar ik ben ook van plan naar 1 vd infodagen te gaan, daar hoop ik dan verdere info te krijgen over het KCT, want hierzo krijg je tog haast niks daarover ;).

Ik wil graag weten wat ze vertellen

superboerjan

Citaat van: maarten23j op 30/09/2008 | 13:16 uur
heb net n  survival training achter de rug in de ardennen en er was ook een commando bij als instructeur of ja mischien ex weet ik niet ,maar was een harde  8)

Ex commando kan niet, want je bent oud commando of commando. En die kerel die bij die training was, is commando (jij bent zeker die kerel die in december bij de PAINF begint?).

Bennn

Citaat van: paul1011 op 30/09/2008 | 15:38 uur
Citaat van: Bennn op 30/09/2008 | 15:23 uur
Heb je die site heel toevallig nog? Dan kan ik f de opties kijken, en dat van 21 is geen probleem, ik was tog pas van plan om 't rond m'n 22e te gaan doen, dan ben ik klaar met m'n HBO, of mss m'n universitaire opleiding als ik m'n P heb.

Leeftijd en reststerkte zijn niet de enige factoren hoor. De aanmaken van traanvocht is ook van belang. Na het laseren begint namelijk het herstel en als je dan zelf te weinig traanvocht produceert dan is er kans op infecties. Ik wil je niet bang maken maar niet iedereen is kandidaat voor laserbehandeling.

Ik vind trouwens de nadruk wel erg liggen op de mogelijkheid tot een betaalde behandeling en niet zo zeer op de inhoud van de KCT  :-X

Idd maar zonder dat kan ik net zo goed verder kijken naar het KMA ofzo snapje :P, maar ik ben ook van plan naar 1 vd infodagen te gaan, daar hoop ik dan verdere info te krijgen over het KCT, want hierzo krijg je tog haast niks daarover ;).

PaxImperator

Citaat van: Bennn op 30/09/2008 | 15:23 uur
Heb je die site heel toevallig nog? Dan kan ik f de opties kijken, en dat van 21 is geen probleem, ik was tog pas van plan om 't rond m'n 22e te gaan doen, dan ben ik klaar met m'n HBO, of mss m'n universitaire opleiding als ik m'n P heb.

Ja, hier is 'ie.


Akoena

ter verdediging, als de ogen niet te laseren zijn hoeft hij niet eens verder te kijken naar het KCT toch? Stap voor stap ;)

paul1011

Citaat van: Bennn op 30/09/2008 | 15:23 uur
Heb je die site heel toevallig nog? Dan kan ik f de opties kijken, en dat van 21 is geen probleem, ik was tog pas van plan om 't rond m'n 22e te gaan doen, dan ben ik klaar met m'n HBO, of mss m'n universitaire opleiding als ik m'n P heb.

Leeftijd en reststerkte zijn niet de enige factoren hoor. De aanmaken van traanvocht is ook van belang. Na het laseren begint namelijk het herstel en als je dan zelf te weinig traanvocht produceert dan is er kans op infecties. Ik wil je niet bang maken maar niet iedereen is kandidaat voor laserbehandeling.

Ik vind trouwens de nadruk wel erg liggen op de mogelijkheid tot een betaalde behandeling en niet zo zeer op de inhoud van de KCT  :-X
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

Bennn

Citaat van: PaxImperator op 30/09/2008 | 14:06 uur
Citaat van: Akoena op 30/09/2008 | 13:09 uur
je kan trouwens zowieso je ogen niet laten laseren tot je 21e (?) volgens mij, maar dat weet ik niet zeker. Heeft te maken met tot welke leeftijd je ogen zich nog ontwikkelen / groeien.

Het heeft inderdaad met de ontwikkeling van je ogen te maken. Als ze nog van sterkte veranderen, dan heeft ooglaseren vooralsnog geen zin. De verandering zou zich namelijk nog na de behandeling door kunnen zetten, en dan zit je wéér met een afwijking. Tot welke leeftijd je ogen nog groeien verschilt van persoon tot persoon. Het kan al eerder dan je 21e ophouden, maar ook later. De enige manier om zekerheid te krijgen is het raadplegen van een oogarts/optometrist. Voor wat betreft de -3 grens die Akoena noemde die tot een te grote restafwijking zou leiden, daar heb ik zelf niets van gehoord. Maar het was bij mij ook niet aan de orde. Ik heb zelf mijn ogen afgelopen zomer laten laseren bij een ziekenhuis voor de ogen in Rotterdam, op 21-jarige leeftijd. De oorspronkelijke afwijking van ca. -1,5 is nu verminderd tot tegen de 0. Ik ben best tevreden en zou je ze zeker aanraden. Ze hebben volgens mij ook een website met meer info over de behandelingen.

Heb je die site heel toevallig nog? Dan kan ik f de opties kijken, en dat van 21 is geen probleem, ik was tog pas van plan om 't rond m'n 22e te gaan doen, dan ben ik klaar met m'n HBO, of mss m'n universitaire opleiding als ik m'n P heb.

PaxImperator

Citaat van: Akoena op 30/09/2008 | 13:09 uur
je kan trouwens zowieso je ogen niet laten laseren tot je 21e (?) volgens mij, maar dat weet ik niet zeker. Heeft te maken met tot welke leeftijd je ogen zich nog ontwikkelen / groeien.

Het heeft inderdaad met de ontwikkeling van je ogen te maken. Als ze nog van sterkte veranderen, dan heeft ooglaseren vooralsnog geen zin. De verandering zou zich namelijk nog na de behandeling door kunnen zetten, en dan zit je wéér met een afwijking. Tot welke leeftijd je ogen nog groeien verschilt van persoon tot persoon. Het kan al eerder dan je 21e ophouden, maar ook later. De enige manier om zekerheid te krijgen is het raadplegen van een oogarts/optometrist. Voor wat betreft de -3 grens die Akoena noemde die tot een te grote restafwijking zou leiden, daar heb ik zelf niets van gehoord. Maar het was bij mij ook niet aan de orde. Ik heb zelf mijn ogen afgelopen zomer laten laseren bij een ziekenhuis voor de ogen in Rotterdam, op 21-jarige leeftijd. De oorspronkelijke afwijking van ca. -1,5 is nu verminderd tot tegen de 0. Ik ben best tevreden en zou je ze zeker aanraden. Ze hebben volgens mij ook een website met meer info over de behandelingen.

maarten23j

heb net n  survival training achter de rug in de ardennen en er was ook een commando bij als instructeur of ja mischien ex weet ik niet ,maar was een harde  8)

Akoena

je kan trouwens zowieso je ogen niet laten laseren tot je 21e (?) volgens mij, maar dat weet ik niet zeker. Heeft te maken met tot welke leeftijd je ogen zich nog ontwikkelen / groeien.

sgt Rob

Citaat van: Bennn op 29/09/2008 | 23:50 uur
Citaat van: Sgt Rob op 29/09/2008 | 21:27 uur
Veel mensen realiseren zich niet dat KCT een heel ander leven is dan dat wat ze leiden...
maar dat terzijde

Idd, en daarom wil ik ook nog de opendagen goed bezoeken om een beter beeld ervan te krijgen, voordat ik voor mezelf
zeg wat ikwil gaan doen. Maar vertel is, ik weet dat ik niks te horen krijg van binnenuit, maar hoe ziet je week eruit, hoe vaak thuis of juist niet thuis. Of hoe ziet je maand eruit wat mij part.

Berichten: 3



Van mij hoor je niks

Bennn

Citaat van: Sgt Rob op 29/09/2008 | 21:27 uur
Veel mensen realiseren zich niet dat KCT een heel ander leven is dan dat wat ze leiden...
maar dat terzijde

Idd, en daarom wil ik ook nog de opendagen goed bezoeken om een beter beeld ervan te krijgen, voordat ik voor mezelf
zeg wat ikwil gaan doen. Maar vertel is, ik weet dat ik niks te horen krijg van binnenuit, maar hoe ziet je week eruit, hoe vaak thuis of juist niet thuis. Of hoe ziet je maand eruit wat mij part.

Maardat van die ooglasering zal ik morgen f opzoeken, want ik heb nu volgens mij precies -3, en dat zou dus eigenlijk moeten betekenen dat ik ze nu moet laten laseren of nooit.
Tenzij die andere optie ook ter beschikking komt.

Enforcer

Citaat van: Sgt Rob op 29/09/2008 | 21:27 uur
Veel mensen realiseren zich niet dat KCT een heel ander leven is dan dat wat ze leiden...
maar dat terzijde

Eentje die heel moeilijk is om relaties op een goede manier te onderhouden, begreep ik.

sgt Rob

Veel mensen realiseren zich niet dat KCT een heel ander leven is dan dat wat ze leiden...
maar dat terzijde

Verstappen

Over uitval; wat ik over het algemeen hoor is dat in percentages 10% van de spijkerbroeken het haalt en van de Militairen zo'n 25%.

Yan

ik had het zelf niet beter kunnen uitleggen akoena;)
11 sept - voorlichting+sollicitatie[KOO infanterie]: done
28 okt  - Po+Vfb [cluster 4]: done
11 nov  - Kennismakingsdag 45e painfbat RIOG: done
15 jan   - AAC gesprek KMA: done
8 apr    - GO: done
19 aug  - Opkomst

Akoena

#6
ECO is de elementaire commando opleiding, de 'AMO' voor de KCT om het plat te zeggen (weet dat het niet helemaal klopt maar om t ff basic uit te leggen). Die moet je door voordat je ogen gelaserd worden, hier ben je dan al 'in dienst'. Deze opleiding mag je met lenzen / bril doorlopen. En als je hem hebt gehaald krijg je op kosten van defensie je ogen gelaserd.

Voordat je dit allemaal mag gaan doen moet je eerst de kennismakingsdagen van het KCT doorlopen. (3 dagen fysiek en mentaal jezelf pushen en kennis maken met wat oefeningen en je krijgt een fysieke test, die je succesvol moet doorstaan om toegelaten te worden).

Maar miss wel belangrijkst is dat je moet laten vaststellen dat je ogen laserbaar zijn. Dus maak een afspraak bij een oogarts en die moet vaststellen dat je ogen laserbaar zijn en je daar een bewijs van meegeven.

Ik heb het zelf ook laten doen en mij werd het afgeraden om m'n ogen te laseren aangezien de kans op een overblijvende restafwijking te groot zou zijn (boven de -3 of +3 is de kans op een restafwijking redelijk groot volgens de oogarts waar ik bij ben geweest)

Ik ga nog wel voor een 2nd opinion maar het klopt wel wat die vent zei. Nou heb ik nog contact gehad met het KCT en ze zijn blijkbaar bezig met een onderzoek naar lensimplantatie, om dat ook toe te passen voor het KCT (en evt andere onderdelen) in het Centraal Militair Hospitaal in Utrecht. Ik had daar een mail over gestuurd en zou ik een dezer dagen antwoord op krijgen. Ik laat het hier ook wel even weten wat ik te horen krijg.

Bennn

Idd dat ben ik ook van plan te doen, dan kan k gelijk goed zien hoe het er daar aan toe gaat en in ieder geval een goede voorbereiding hebben. Maar de ECO is dat die fysieke en mentale test?

Sine Pari

Bennn zoals Yan al zegt eerst na het behallen van de ECO is ogenlasering mogelijk, voor meer informatie kan je ook hier terecht; http://www.kctforum.com.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

Enforcer

Ga eerst eens naar een KCT infodag. Daar worden hopelijk al je vragen beantwoord.

Yan

ogen laseren is alleen bij het kct niet bij km mits je de eco
haalt.. anders gaat het niet door.. uitval percentage zou ik
zo 123 niet kunnen zeggen maar ga ervan uit dat het er wel een
"paar" zijn..

Greetzz Yan
11 sept - voorlichting+sollicitatie[KOO infanterie]: done
28 okt  - Po+Vfb [cluster 4]: done
11 nov  - Kennismakingsdag 45e painfbat RIOG: done
15 jan   - AAC gesprek KMA: done
8 apr    - GO: done
19 aug  - Opkomst

Bennn

Hallo allemaal,

ik had eigenlijk f een vraagje over de KCT/KM. Kheb netjes mijn HAVO in 5 jaar gedaan, en doe nu 'n HBO
geschiedenis lerarenopleiding. Ik heb dit eigenlijk gedaan om wat volwassener te worden, wantja als je 17 of 18 bent denk ik dat je eigenlijk nog niet genoeg levenservaring heb(Of wat de goede benaming dan ook is)
Met die opleiding zal ik over 4 jaar klaar zijn, en dan zal ik 21 of 22 zijn.
Tegen die tijd zou ik eigenlijk een opleiding in het leger willen volgen. Nadat ik vorig jaar op de open
dag van het KMA was geweest was ik enorm geinteresseerd in het KM en het KCT. Vooral omdat het je grenzen
enorm verlegd en het uiterste van je gevraagd word. Maar dan nu 't vraagje, ik draag nu lensen en dat kan daarzo natuurlijk niet,
en ik las dat je 'n ooglasercorrectie zou kunnen krijgen bij het KCT op kosten van defensie.
Is dit waar? En hoe kan je daarvoor in aanmerking komen, en geld dit ook voor KM?
Daarnaast vroeg ik me eigenlijk ook af of er getallen zijn van uit en afvallers van het KCT/KM, ik ben me
ervan bewust dat het mentaal en fysiek zwaar is, maar aangezien je het niet van KCT'ers te horen krijg
probeer ik zelf 'n beetje 'n beeld te schetsen dmv die getallen.

Alvast bedankt