McCain: Ik ga Bin Laden vangen

Gestart door Cobra4, 04/09/2008 | 13:17 uur

KapiteinRob

Daarom gebruikte ik ook " insinueren"...... ;)

Citaat van: Ros op 05/09/2008 | 16:11 uur
Ik heb ook nog hevig gezocht naar politieke wapenfeiten van McCain

http://en.wikipedia.org/wiki/John_McCain

Het kan natuurlijk zijn dat je de wikipedialink met het McCain-overzicht maar mager vindt. In dat geval denk ik dat je helemaal niets meer moet vinden van Obama of minimaal dezelfde gevoelens mag gaan etaleren over zijn politieke palmares..... 8)

Ros

Citaat van: Kapitein Rob op 05/09/2008 | 13:32 uur
Citaat van: Ros op 05/09/2008 | 13:26 uur
Ik heb de levensloop van deze bejaarde kandidaat zeker bekeken alvorens een "oordeel" te vellen.  Hij heeft een voornamelijk militaire achtergrond en dat voorspelt naar mijn idee niet veel goeds als hij eventueel in het Witte Huis terecht zou komen.

Quatsch; hij zit al 27 jaar in de volksvertegenwoordiging. Zo iemand noemen we hier gepokt en gemazeld. Daarbij vind ik je koppeling dat iemand met een militaire achtergrond er een zooitje van zou maken in het Witte Huis absurd.  >:(

Citaat van: Ros op 05/09/2008 | 13:26 uur
In grote lijnen zijn McCain en Bush beide voorvechters van het Amerikaans conservatisme en voorstanders om conflicten met militair geweld op te lossen. In mijn beleven een pot nat............

Weer een koppeling die je insinueert die ik verwerp; alsof conservatieven automatisch gewapenderhand conflicten willen oplossen, hoe generaliserend. Je vriend Clinton liet ook bommen vallen op Bagdad.

Volgens mij heb ik gezegd:

Citaat
en voorstanders om conflicten met militair geweld op te lossen.

Dat is net iets anders dan de koppeling te maken tussen het conservatisme en voorstanders om conflicten met militair geweld op te lossen. Ik heb ook nog hevig gezocht naar politieke wapenfeiten van McCain, echter zonder resultaat. Het enige dat steeds boven komt drijven is de All American War Hero gebeuren. Hopenlijk heb ik het fout maar voorlopig hou ik mijn hart vast als deze man de volgende president gaat worden.

In zijn verkiezingsprogramma ten aanzien van het militair gebeuren is duidelijk dat voor het inzetten van Amerikaanse eenheden hij niet afwijkt van het beleid dat door Bush (jr.) is gevoerd.

http://www.johnmccain.com/Informing/Issues/054184f4-6b51-40dd-8964-54fcf66a1e68.htm

KapiteinRob


Mourning

Dan was Kennedy ook een waardeloze President... of niet?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

KapiteinRob

Citaat van: Ros op 05/09/2008 | 13:26 uur
Ik heb de levensloop van deze bejaarde kandidaat zeker bekeken alvorens een "oordeel" te vellen.  Hij heeft een voornamelijk militaire achtergrond en dat voorspelt naar mijn idee niet veel goeds als hij eventueel in het Witte Huis terecht zou komen.

Quatsch; hij zit al 27 jaar in de volksvertegenwoordiging. Zo iemand noemen we hier gepokt en gemazeld. Daarbij vind ik je koppeling dat iemand met een militaire achtergrond er een zooitje van zou maken in het Witte Huis absurd.  >:(

Citaat van: Ros op 05/09/2008 | 13:26 uur
In grote lijnen zijn McCain en Bush beide voorvechters van het Amerikaans conservatisme en voorstanders om conflicten met militair geweld op te lossen. In mijn beleven een pot nat............

Weer een koppeling die je insinueert die ik verwerp; alsof conservatieven automatisch gewapenderhand conflicten willen oplossen, hoe generaliserend. Je vriend Clinton liet ook bommen vallen op Bagdad.

Ros

Ik heb de levensloop van deze bejaarde kandidaat zeker bekeken alvorens een "oordeel" te vellen.  Hij heeft een voornamelijk militaire achtergrond en dat voorspelt naar mijn idee niet veel goeds als hij eventueel in het Witte Huis terecht zou komen.

In grote lijnen zijn McCain en Bush beide voorvechters van het Amerikaans conservatisme en voorstanders om conflicten met militair geweld op te lossen. In mijn beleven een pot nat............

KapiteinRob

Citaat van: Ros op 05/09/2008 | 12:53 uur
Welke ervaring ?. 70+ levensjaren ?. Ik ben bang dat McCain dezelfde "juiste" keuzes als zijn beroemde voorganger zal maken.

Ik vermoed onderbuikgevoelens gebaseerd op je politieke voorkeur.... Het is n.l. wat flauw om vraagtekens te stellen bij zijn ervaring. De beste man heeft een oorlogsverleden waar veel Amerikanen nu eenmaal trots op zijn (dit in tegenstelling tot al die heldhaftige democratische presidenten en George Bush jr) en kent m.i. de politieke klappen van de zweep ook wel na 27 jaar in eerst het huis van afgevaardigden en daarna de senaat. Ook je vermoedens over zijn toekomstige keuzes lijken mij volkomen uit de lucht gegrepen. Dat is net zo'n slag in de lucht als ik zou roepen dat Obama waarschijnlijk wel een leuke stagaire in dienst zal nemen....... ;)

Mourning

Dan zou ik zeggen... kijk eerst eens in zijn verleden voor je je oordeel velt  ;).

Ik zou McCain zeker niet met H.W.B. Bush Jr. willen vergelijken. Zelfde partij en een paar andere zaken waar ze het met elkaar eens zijn, meer dan genoeg zaken waarover ze duidelijk van mening verschillen.

Zou ik Amerikaan zijn dan zou ik het moeilijk hebben met het maken van een keus in dit geval, terwijl ik het daar in het verleden zeker niet moeilijk mee zou hebben gehad. Allebei sympathieke kandidaten wat mij betreft.

Regards,

Mourning  8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Ros

De foto van mevrouw Palin is de zoveelste fake die op het internet te vinden is.

Citaat
"Ik heb de nodige kennis, de juiste achtergrond en de ervaring om de juiste keuzes te maken. Obama heeft die niet", sneerde McCain naar zijn Democratische rivaal. "Obama heeft er geen idee van hoe de wereld werkt en hoe het leger functioneert."

Welke ervaring ?. 70+ levensjaren ?. Ik ben bang dat McCain dezelfde "juiste" keuzes als zijn beroemde voorganger zal maken. Dan is het niet "Ik ga Bin Laden vangen" maar eerder dat Bin Laden hem zal vinden.

paul1011

Citaat van: Kapitein Rob op 04/09/2008 | 19:38 uur
Mwa, de gouverneur van Alaska weet ook wel hoe ze een vuurwapen moet hanteren en een valletje zetten..... 8)

Bedoel je haar:

"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

Poleme

Hoezo Kapt. Rob, wordt die ex-miss ingezet als 'zwaluw' (= lokvogel)?

Obama zal nu wel een oproep doen aan Batman of Spiderman.  Ik zet mijn geld op de Ghostbusters, omdat Osama B. al in 2002 is genomen door 70 zeer gewillige bokken, na te zijn ge-extraheerd in Tora Bora.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

KapiteinRob

Citaat van: paul1011 op 04/09/2008 | 18:18 uur
als hij de gouverneur van Californië gevraagd heeft mee te gaan.

Mwa, de gouverneur van Alaska weet ook wel hoe ze een vuurwapen moet hanteren en een valletje zetten..... 8)

paul1011

Citaat van: Kapitein Rob op 04/09/2008 | 16:24 uur
Daarbij; wie weet krijgt McCain het wel voor elkaar.

Niet persoonlijk in ieder geval. Misschien wel, als hij de gouverneur van Californië gevraagd heeft mee te gaan.
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

KapiteinRob

Citaat van: ThomasDR op 04/09/2008 | 15:52 uur
Zon uitspraak is natuurlijk wel populair in Amerika.. Nu nog waarmaken..

Aha, het wordt weer tijd de Amerikaanse politiek af te zeiken, vooral republikeins. Misschien moeten ze in de VS "Eerst het zuur, dan het zoet" en "het (brandstof)kwartje is tijdelijk" maar eens op de voorpagina zetten.... ;)

M.a.w.; overal ter wereld wordt je door de politiek voorgelogen of kunnen ze niet waarmaken wat ze zeggen. Daarbij; wie weet krijgt McCain het wel voor elkaar.

ThomasDR

Zon uitspraak is natuurlijk wel populair in Amerika.. Nu nog waarmaken..

Enforcer

#2
Het zou hem vies tegen kunnen vallen. Voorlopig ligt dit bij mij in het vakje "loze beloftes". Zitten helaas ook wat NL defensiestukken in.  :(

Cobra4

McCain: Ik ga Bin Laden vangen

AMSTERDAM -  John McCain heeft beloofd Osama bin Laden te vangen. "Clinton had hem kunnen pakken en president Bush ook. Ik weet hoe ik hem moet vinden en ik zal het ook doen", aldus de Republikeinse presidentskandidaat McCain tegen ABC News.
McCain reageert daarmee op de beschuldiging van Obama dat McCain meer bezorgd is om de oorlog in Irak dan om de strijd tegen al-Qaida. "Net om die reden is bin Laden kunnen ontsnappen in Afghanistan", zei Obama.

"Ik heb de nodige kennis, de juiste achtergrond en de ervaring om de juiste keuzes te maken. Obama heeft die niet", sneerde McCain naar zijn Democratische rivaal. "Obama heeft er geen idee van hoe de wereld werkt en hoe het leger functioneert."

Bron: www.telegraaf.nl
Peloton 3 602 Sqn