Wat doe je bij de LMB

Gestart door LMB, 10/04/2003 | 11:17 uur

KapiteinRob

Personeel dat overstapt, heeft een reden om over te stappen en zal dus over het algemeen geen objectief verhaal houden.....

Diemaco

Het gaat er ook om waarvan je het hoort he? Als je het vraagt aan de personen die over dit "overstappen" gaan, dan lijkt mij dat dat een betrouwbare bron is.

KapiteinRob

Citaat van: Diemaco op 29/01/2006 | 21:24 uur
Ik hoor namelijk andere verhalen.

Die indruk heb ik zo langzamerhand ook, dat jij te veel hoort.......

Diemaco

Citaat van: Steelpan op 29/01/2006 | 21:09 uur
je kan wel via de mariniers over stappen...
Maar de Marine probeert het natuurlijk zo veel mogelijk tegen te houden...en echt snel zal het ook niet gaan!!!


Mvgr. Stefan


Mag ik vragen waar je dat vandaan hebt? Ik hoor namelijk andere verhalen.

Steelpan

je kan wel via de mariniers over stappen...
Maar de Marine probeert het natuurlijk zo veel mogelijk tegen te houden...en echt snel zal het ook niet gaan!!!


Mvgr. Stefan

Diemaco

#31
Citaat van: Kpl1 L-N op 29/01/2006 | 20:50 uur
Mariniers vinden Korps Mariniers beter en Lumbl vind Lumbl beter... Maar er stappen best veel Mariniers over naar Lumbl... Misschien is het bij ons gewoon leuker!!  8)

Sorry voor de mariniers hier, maar dat hoor ik van veel ex collega´s van jullie!
Ik wil niet luchtmobiel in de hemel prijzen, maar ik heb dat ook al eens gehoord. Een maat van mij heeft 2 a 3weken geleden zijn rode baret gehaald, en heeft daarvoor ook bij de mariniers gedient. Maar hij heeft het ook meer naar zijn zin bij luchtmobiel. Hij zegt ook dat het fysiek weinig van elkaar verschilt, alleen de manier van doen, de sfeer enzenz anders is. Maar dat is bij ieder dienstvak verschillend. En hoe je je op je plek voelt kan natuurlijk ook per mens verschillen.


Overigens vindt ik het verhaal van "overstappen" naar lumb een beetje raar, want dat kan niet eens. Je moet namelijk als je van de mariniers naar luchtmobiel wilt eerst helemaal ontslag nemen, bij lmb solliciteren, opnieuw keuren, en dan pas begin je aan de AMOL. Dus van echt "overstappen" is weinig spraken, en aangezien die rompslomp gaan ze dat niet zomaar doen lijkt mij. Ik heb er zelf ook nog nooit van gehoord eigenlijk. Aangezien luchtmobiel zowat taboe is als marinier..

Kpl1 L-N

Mariniers vinden Korps Mariniers beter en Lumbl vind Lumbl beter... Maar er stappen best veel Mariniers over naar Lumbl... Misschien is het bij ons gewoon leuker!!  8)

Sorry voor de mariniers hier, maar dat hoor ik van veel ex collega´s van jullie!

DRDRAGO

Citaat van: Steelpan op 14/11/2005 | 21:30 uur
Over de opleidingen zijn al zoveel discussie over geweest...MOET JE OOK NIET MEER OVER VERDISCUSSIERE WANT JE KOMT ER NOOIT UIT!!



ligt het aan mij of wordt het niveau hier er niet beter op?
I'm the good, the bad and you're just ugly

Steelpan

Over de opleidingen zijn al zoveel discussie over geweest...MOET JE OOK NIET MEER OVER VERDISCUSSIERE WANT JE KOMT ER NOOIT UIT!!

De leeftijd van luchtmobiel is trouwens sinds een paar weken verhoogd naar 18 jaar..

Mvgr. Stefan

Ton de Zwart

Citaat van: Beekman op 31/07/2005 | 21:14 uur
Nog nooit van gehoord dat iemand van de mariniers naar de rode bareten gaat.

Tijdens de oprichting van de LMB zijn er tientallen mariniers overgestapt naar de LMB om daar sneller bevorderd te kunnen worden. Je zag dan ook bij de LMB veel kleding en uitrustingstukken die men van het Korps mariniers meegenomen had naar de LMB. Vooral veel arctische spullen. De afwijkende vocabulaire van de mariniers werd deels ingevoerd bij de LMB, evenals een deel van de korpsgeest.
De mariniers werden vrij snel bij de LMB onderofficier en instructeur. Kennis en ervaring van de mariniers is dan ook uitgebreid met het personeel meeverhuisd en gemeengoed geworden bij de LMB.   De LMB is dan ook een vrij naast familielid van het korps, door een soort bloedband......

dhrgert

ja maar als je dan wat anders gaat doen is het gelijk andere richting denk ik want kmar is natuurlijk INFANTARIE van de marine en voor de rest heb je geen infanatarie bij de landmacht begin je bijvoorbeeld bij de Comando haal je dat niet kan je naar luchtmobiel hal je dat niet kan je wel wat vinden in pantserinfantarie etc


zo denk ik het tenminste
Nooit geschoten is altijd mis..

Beekman

ja idd..... correct me if im wrong maarhu als je kmars niet haalt zijn er toch zat andere dingen bij de marine die je kan gaan doen.....

Balic

Enige wat ik heb gehoord is als je KCT niet aankan dat ze je dan aanbieden de LMB te proberen, lijkt me ook onlogisch dat ze je bij de Marine aanraden om bij de Landmacht te gaan werken...

Beekman

vaag :S  nouja kzie het verschil eigenlijk niet tussen de 2 opleidingen(behalve van die boten en heli's dan ).
Okay, in het eene deel zijn de kmars beter en het andere deel lmb maargoed.

dhrgert

nee het is waar dat als je de mariniers niet aan kan dat ze je aanbieden voor de luchtmobiele brigade en soms functie bij de pantserinfantarie geloof ik
Nooit geschoten is altijd mis..