De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Defensieforum, 15/11/2005 | 07:56 uur

springbok

hello,

apologies for writing in english.
I have a question concerning admission to the Koninklijke Luchtmacht.
From the website it says that it´s possible to apply with an abroad university diploma, providing you have taken the Staatsexamen (NT2) Programma II.
Does this mean it's possible for non-dutch citizens to start the selection procedure for the air force?
From my research, I understand it's possible for EU member states nationals to comission at the Force Aérienne Belge.

Paulb

Hoi,

Kan iemand mij vertellen hoe het werkt met de clusters bij de Luchtmacht? En binnen welke clusters vallen de functies van soldaat bewaking en soldaat object bewaking?

alvast bedankt

Paul

ChrisC7

Nou, ik heb me amar eens aangemeld op het forum na vaak erop te kijken. ik ga voor de functie Loadmaster.
Po1 = gehaald
Po2 = gehaald
vmo = gehaald

Nu nog sport en meevliegen.

Wat moet er allemaal gebeuren bij de sport? ik heb nog even om te trainen want de eerste open plek was pas 11 Juni.

Ik heb gelezen dat het Cluster 4 was. Dus wat zijn de minimale waarden?


Mvgr

JT

Ik moet dinsdagochtend op voor de eerste keuring maar ik zit echt met een huge ass probleem. Ik zit hier op internet met een timer dus ik moet het even kort houden, wat voor mij vooral van belang is, is hoe lang PO1 duurt. Ik heb deze om 8:30, hoe laat zal ik ongeveer klaar zijn?

Ok, even een edit met de situatie: ik heb gehoord dat het zo een 3 - 4 weken duurt voor je je eerste uitnodiging krijgt nadat je sollicitatie bij hun is aangekomen. Ik heb het 2 weken terug op de bus gedaan. Ik heb me voor aankomende week ingeschreven voor 4 dagen werk op een evenement. Daarnaast heb ik vorige week een ongelukje gehad waardoor ik tijdelijk wat doof ben aan m'n rechter oor. Krijg ik donderdag ineens de brief voor het opkomen, aankomende dinsdag dus. Donderdagavond gezien. Fijn, daar zit je dan. Dinsdag om 14:00 werk en tijdelijk even niet geschikt voor de test. Vrijdag goede vrijdag, niet te bereiken. Zaterdag niet te bereiken en nu is het pasen en heb ik een groot probleem. Wat ik mij dus afvraag is hoe lang de eerste test duurt. Als het allemaal tot 12:00 duurt dan kan ik daarna gewoon door naar werk, maar anders moet ik er wat op gaan vinden. En zou ik uberhaupt wel moeten komen met dat oor of moet ik dinsdagochtend afmelden via de telefoon?

Gaby

Citaat van: lil op 26/02/2007 | 21:07 uur
hallo, ik heb zo hier en daar via de zoek optie info gezocht over de keuring voor loadmaster chinook. veel van die info is gedateerd!! wie heeft recentelijk nog die keuring gedaan en kan mij vertellen hoe en wat en wat handig is om voor te bereiden.

gr l

Hoi Lil,

Ik ben nog niet zo ver, maar heb wel in januari PO-1 gehad: 's ochtends 3 verschillende testen waarvan de eerste "schatten" was, de tweede was begrijpend lezen en de derde was een test om te kijken hoe het met je technisch inzicht staat. Daarna krijg je test selectief luisteren. Je krijgt later nog een berg met stellingen waar je je mening over moet geven en soort IQ-test-achtige vragen. Als je door mag, kun je meteen een afspraak maken voor je PO-2. Succes met solliciteren. :)

Groeten,
Gaby

AhmetKLu

#99
Citaat van: Toni op 22/02/2007 | 12:26 uur
hehe ik heb me net eindelijk aangemeld voor de voorlichting van het ogrv zodat ik me sollicitatie papiertjes kan krijgen.
als ik die sollicitatie papieren de bus op doe hoe lang daarna krijg je antwoord ongeveer(ik las + - 3weken, klopt dat)
ik moet maandag 5 maart om 13.30 in woensdrecht zijn.
toevallig mischien iemand die ook gaat ?

mvg
toni

Dat hangt af van de lichting waarin je komt. Hoe sneller je erin zit hoe sneller je alle bureaucratische huiswerk van mindef op de bus hebt ;). Is je lichting bijvoorbeeld in September ofzo( ik noem maar wat) Kan je nog heel lang in de brievenbus staren.

lil

hallo, ik heb zo hier en daar via de zoek optie info gezocht over de keuring voor loadmaster chinook. veel van die info is gedateerd!! wie heeft recentelijk nog die keuring gedaan en kan mij vertellen hoe en wat en wat handig is om voor te bereiden.

gr l

Toni

#97
hehe ik heb me net eindelijk aangemeld voor de voorlichting van het ogrv zodat ik me sollicitatie papiertjes kan krijgen.
als ik die sollicitatie papieren de bus op doe hoe lang daarna krijg je antwoord ongeveer(ik las + - 3weken, klopt dat)
ik moet maandag 5 maart om 13.30 in woensdrecht zijn.
toevallig mischien iemand die ook gaat ?

mvg
toni
Voorlichting: 5 Maart woensdrecht
Po: Onbekend
Go: Onbekend
VfB: Onbekend
Cluster: Onbekend
Lichting: Onbekend
Mogelijke Functie's:
- Korporaal Ogrv (Klu)
- Korporaal Hondengeleider Ogrv (Klu)
- Infanterie Luchtmobiele brigade (Kl)

AhmetKLu


Ap

Citaat van: AhmetKLu op 16/01/2007 | 00:23 uur
Goedemorgen heren en dames,

Mijn naam is Ahmet Rojhat Akar. Ben 17 jaar en zal het zo kort en krachtig mogelijk houden.

1. PO=goedgekeurd
2. GO=goedgekeurd
3. SportTest=voldoende
4. VO=? en daar is een struikelblok

Ik ben nu al 3 maanden over termijn van de uitslag van de VO. Heb zelf nog niks gehoord. Wel bureau luchtmacht/Amsterdam erover ingelicht en mij is verteld. Geen nieuws goed nieuws. Inmiddels ben ik voorlopig aangesteld en lichting = 07/05. MAAR!! krijg ik nog een formele brief wat er mij nog te wachten staat of ik wel of niet naar de KPU moet in Utrecht voor de afmetingen van me kleren? Of dat ik een formele briefje krijg om zolaat op Woensdrecht aanwezig te zijn.

Greetz,
Ja, die brief krijg je nog. Naar het KPU ga je waarschijnlijk met je lichting in de eerste week van je opleiding.
Luctor et Emergo

AhmetKLu

Goedemorgen heren en dames,

Mijn naam is Ahmet Rojhat Akar. Ben 17 jaar en zal het zo kort en krachtig mogelijk houden.

1. PO=goedgekeurd
2. GO=goedgekeurd
3. SportTest=voldoende
4. VO=? en daar is een struikelblok

Ik ben nu al 3 maanden over termijn van de uitslag van de VO. Heb zelf nog niks gehoord. Wel bureau luchtmacht/Amsterdam erover ingelicht en mij is verteld. Geen nieuws goed nieuws. Inmiddels ben ik voorlopig aangesteld en lichting = 07/05. MAAR!! krijg ik nog een formele brief wat er mij nog te wachten staat of ik wel of niet naar de KPU moet in Utrecht voor de afmetingen van me kleren? Of dat ik een formele briefje krijg om zolaat op Woensdrecht aanwezig te zijn.

Greetz,

bas ritz

#93
hallo, ik heb mijn medische keuring en sporttest voor de functie loadmaster achter de rug. (po1-2 gehaald) nu moet ik nog wachten op de officieele goedkeuring uit Den-Haag om eventueel een afspraak te kunnen maken voor de vliegtest. Wie kan mij vertellen, die hier ervaring mee heeft, hoelang dit ongeveert duurt voordat je hierover bericht krijgt?

alvast bedankt!

groeten bas

RonMon

Okee, bedankt. Nu begrijp ik het.
Groeten RonMon

Bossie

Citaat van: RonMon op 09/01/2007 | 17:47 uur
bedankt bossie, maar als je bij de luchtmacht wilt als verkeersleider, en je soliciteert met je MBO diploma (communicatie), dan heb je volgens mij (althans ik niet) geen ervaring met luchtverkeersleiding.
Hoe kunnen ze je dan al testen op je vaardigheden daarvan? Je weet daar dan toch nog helemaal niets vanaf met je MBO diploma. Ik weet niet of je er antwoord op weet, maar misschien iemand anders wel.
Alvast bedankt. Groetjes RonMon

Het is een competentietest, je krijgt een kleine uitleg vooraf aan de Feast, en huiswerk voor de vgsb.. En daarna moet je dat toepassen.

RonMon

#90
bedankt bossie, maar als je bij de luchtmacht wilt als verkeersleider, en je soliciteert met je MBO diploma (communicatie), dan heb je volgens mij (althans ik niet) geen ervaring met luchtverkeersleiding.
Hoe kunnen ze je dan al testen op je vaardigheden daarvan? Je weet daar dan toch nog helemaal niets vanaf met je MBO diploma. Ik weet niet of je er antwoord op weet, maar misschien iemand anders wel.
Alvast bedankt. Groetjes RonMon